ads

کوریای شمالی دو راکت بالستیک به دریای جاپان پرتاپ کرد

کوریای شمالی دو فروند راکت بالستیک کوتاه‌بُرد را به سمت دریای جاپان پرتاپ کرده است. این در حالیست که دستگیری یک سرباز مسلح ایالات متحدۀ امریکا ازسوی کوریای شمالی که از یک روستای سرحدی کوریای جنوبی به کوریای شمالی فرار کرده بود، با واکنش‌های تند امریکا روبه‌رو شده و این کشور یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌یی را در کوریای جنوبی، مستقر کرده است.  

صدف یارمل
28 سرطان 1402
کوریای شمالی دو راکت بالستیک به دریای جاپان پرتاپ کرد

کوریای شمالی سحرگاه (چهارشنبه، ۲۸ سرطان) دو راکت بالستیک کوتاه‌بُرد را به سمت دریای جاپان پرتاپ کرد.

رییس ستاد مشترک اردوی کوریای جنوبی گفته است که کوریایی شمالی این دو راکت بالستیک کوتاه‌برد را از منطقه‌ی نزدیک به پیونگ یانگ، پایتخت این کشور پرتاپ کرده که در مسافت حدود ۵۵۰ کیلومتر در آب‌های شرق شبه‌جزیره‌ کوریا فرود آمده است.

این در حالیست که دستگیری یک سرباز مسلح ایالات متحدۀ امریکا از سوی کوریای شمالی که از یک روستای سرحدی کوریای جنوبی به آن کشور فرار کرده بود، واکنش‌های تند ایالات متحده را به‌دنبال داشته و پس از آن این کشور یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌یی  را در کوریای جنوبی مستقر کرده است.  

مقامات امریکایی دراین مورد جزئیات ارائه نکرده، اما لوید آستین وزیر دفاع این کشور گفته است که اوضاع را عمیقا بررسی و تحت نظارت دارد.

” ما در حال نظارت و بررسی وضعیت هستیم و تلاش می‌کنیم تا سربازان خود را مطلع کنیم و تعامل می‌کنیم تا به این حادثه باتوجه به نگرانی‌ها رسیدگی کنیم. من در قدم اول نگران امنیت سربازمان هستم.”

کوریایی شمالی درحالی این راکت‌ها را پرتاب کرده است که سازمان ملل متحد برای آزادی شهروند امریکایی تلاش می‌کند.

با این حال مقامات کوریای شمالی گفته‌اند که این اقدام را در دفاع از خاک خود انجام داده‌اند.

از سوی دیگر امریکا، کوریای جنوبی و جاپان پرتاب راکت‌های کوریای شمالی را محکوم کرده و در واکنش به آن یک مانور مشترک دفاعی در دریا انجام دادند.

وزارت دفاع جاپان اعلام کرده است که هر دو راکت پرتاب شده از سوی کوریای شمالی، خارج از منطقه اقتصادی-انحصاری جاپان سقوط کرده است.

درعین حال لوی درستیز اردوی کوریای جنوبی پرتاب راکت‌های کوریای شمالی را محکوم کرد و آنرا “تحریک بزرگ” علیه صلح و ثبات در منطقه خوانده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA