ads

برگزاری نمایشگاه یک روزه کتاب در پوهنتون بدخشان

یک نمایشگاه یک روزه  کتاب به هدف رشد فرهنگ کتاب خوانی در میان جوانان، در پوهنتون بدخشان برگزار شد. مسئولان در این پوهنتون می‌گویند که در این نمایشگاه بیش از دو هزار عنوان کتاب در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است. آنان می‌افزایند که قرار است در آینده برنامه‌های نویسندگی و دیگر برنامه‌های فرهنگی نیز روی دست گرفته شود.

عتیق‌الله رحیمی
6 جوزا 1402
برگزاری نمایشگاه یک روزه کتاب در پوهنتون بدخشان
عکاس: عتیق الله رحیمی

طی دو سال اخیر این دومین نمایشگاه کتاب است که در پوهنتون بدخشان به همکاری کتابفروشی‌ها برگزار می‌گردد.

مسئولان پوهنتون بدخشان می‌گویند که این نمایشگاه به هدف بهبود فرهنگ مطالعه میان محصلان برگزار شده است که بیش از دوهزار عنوان کتاب از بخش‌های، ادبی، فرهنگی، احتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌ها در آن به نمایش گذاشته شده است.

صلاح‌الدین قاریزاده، مسئول  کمیته فرهنگی پوهنتون بدخشان می‌گوید:”این نخستین گامی است که از آدرس کمتیه فرهنگی پوهنتون بدخشان برداشته شده است. در آینده نیز برنامه‌های نویسندگی،  مطالعه کتاب، داستان نویسی و دیگر برنامه‌های فرهنگی را به حمایت رهبری پوهنتون بدخشان برگزار خواهیم کرد.”

درهمین حال شماری از برگزار کنندگان و اشتراک کنندگان، از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و آنرا در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مؤثر می‌دانند.

مطیع‌الله یاسینی، یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گوید:”هدف از برزگزاری این نمیشگاه، نهادینه کردن فرهنک کتاب‌خوانی و فرهنگ تحفه‌دهی کتاب است. می‌خواهیم که فرهنگ کتاب‌خوانی در میان محصلان و جوانان نهادینه شود و فرهنگ سازی صورت گیرد.»

شماری از محصلان پوهنتون بدخشان نیز از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و آنرا فرصت خوبی برای شناخت کتاب‌های جدید می‌دانند.

امین، یکی از محصلان پوهنتون بدخشان می‌گوید:”در حقییت از کارهای بزرگ مسئولان برگزاری چنین نمایشگاه‌ها است، اما خواست ما این است که کتاب‌های بیارند که بازار خرید و خواننده داشته باشد. ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و کتاب‌های جدیدی را بشناسیم.”

این در حالیست که شماری از محصلان درپوهنتون بدخشان می‌گویند که در کتابخانه این پوهنتون، کتاب‌های مورد نیاز آنان پیدا نمی‌شود و آنان از مسئولان می‌خواهند که توجه بیشتری به تجهیز کتابخانه این پوهنتون داشته باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA