ads

کار پروژه تولید 200 میگاوات برق بادی درهرات آغاز خواهد شد

مسئولان وزارت انرژی و آب از آغاز کار پروژه تولید 200 میگاوات برق بادی در آینده نزدیک در ولایت هرات خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که یک شرکت ترکی روی این پروژه در ولایت هرات سرمایه گذاری می‌کند. در همین حال مسئولان محلی ولایت هرات می‌گویند که آمادگی برای آغاز کار این پروژه در این ولایت گرفته شده است.

نصرالله احمدی
3 جوزا 1402
کار پروژه تولید 200 میگاوات برق بادی درهرات آغاز خواهد شد

وزارت انرژی و آب می‌گویند که کار پروژه تولید 200 میگاوات برق بادی در ولایت هرات، بزودی آغاز خواهد شد. تفاهمنامه این پروژه با “شرکت ترکی 77” به تاریخ 19 ثور سال روان در کابل به امضا رسیده است.

عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب در صحبت با کلید می‌گوید که اکنون شرایط سرمایه گذاری در داخل افغانستان در بخش‌های مختلف فراهم شده است.

“کار پروژه 200 میگاوات برق بادی در ولایت هرات را چندی پیش با یک شرکت خصوصی ترکی به امضا رساندیم. یک قرارداد 73 میگاوات برق را در ولایت پکتیا نیز داریم.”

سرپرست وزارت انرژی و آب از سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌خواهد که در بخش‌ انرژی درافغانستان سرمایه گذاری کنند.

در همین حال مسئولان محلی ولایت هرات از آمادگی‌های کامل برای آغاز کار این پروژه سخن می‌زنند.

مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات در صحبت با کلید می‌گوید که با آغاز این پروژه، برای افراد زیادی زمینۀ کار فراهم خواهد شد.

“شرکت 77 ترکی، با وزارت انرژی و آب قرارداد امضا کرده و براساس این قرارداد، قرار است شرکت مذکور پروژه تولید 200 میگاوات برق را با تکمیل نمودن مطالعات تخنیکی، بعد از یک سال آغاز کند.”

با این حال شماری از باشندگان ولایت هرات از آغاز کار پروژه تولید برق بادی دراین ولایت استقبال می‌کنند.

بسم‌الله نوری، یکی از باشندگان هرات در صحبت با کلید از مسئولان می‌خواهد تا در قسمت‌ پروژه‌های برق بادی بیشتر توجه سرمایه گذاران را جلب کنند.

“با توجه به اینکه در فصل زمستان و تابستان میزان برق مورد نیاز شهروندان، با برق‌های وارداتی تامین نمی‌شود، بناء تولید برق از طریق باد می‌تواند شرکت برشنا را کمک کند تا خدمات بهتری عرضه کند.”

علی احمد، یکی دیگر از باشندگان ولایت هرات می‌گوید که تکمیل شدن پروژه برق بادی‌ می‌تواند گوشۀ از مشکلات مردم را در زمینه برق برطرف کند.

“از حکومت فعلی می‌خواهیم که کار این پروژه را زودتر به اتمام برساند تا گوشۀ از مشکلات بی‌برقی ویا کمبود برق، در ولایت هرات مرفوع شود.”

گفتنی است که برق مورد نیاز ولایت هرات از کشورهای ایران و ترکمنستان تامین می‌شود و گاهی مقداری از برق بند سلما نیز وارد شبکه برق می‌شود.

این درحالیست که همه ساله در اوج سرما و گرما، برق وارداتی کشورهای همسایه به ولایت هرات به‌دلیل مشکلات فنی قطع می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA