ads

افزایش آلودگی صوتی در شهر هرات  

شماری از باشندگان ولایت هرات از افزایش آلودگی صوتی در این شهر انتقاده نموده و از مسئولان محلی می‌خواهند که در این زمینه توجه جدی داشته باشند. در همین حال مسئولان در شاروالی هرات می‌گویند که همه روزه از سطح شهر نظارت نموده و عوامل آلودگی صوتی را جمع‌آوری می‌کنند.

نصرالله احمدی
27 ثور 1402
افزایش آلودگی صوتی در شهر هرات  

شماری از باشندگان ولایت هرات می‌گویند که از آلودگی صوتی در این شهر به ستوه آمده‌اند. آنان می‌افزایند که استفاده از بلندگو‌ها برای فروش کالا و خرید آهن‌کهنه در خیابان‌ها و کوچه‌ها آزار دهنده می‌باشد.

به گفتۀ باشندگان این شهر افزایش روز افزون انواع آلوده کننده صوتی در جاده‌های عموی و کوچه‌های این شهر، بر روح و روان باشندگان تاثیرات منفی می‌گذارد.

عزیز احمد، یکی از باشندگان ولایت هرات در صحبت با کلید می‌گوید که در این اواخر آلودگی‌های صوتی افزایش یافته است.

“متاسفانه در این اواخر مردم از ناحیه آلودگی صوتی نگران هستند. مردم در خانه کودک و یا مریض دارند، ولی از دست سر و صدای دست‌فروشان در امان نیستند.”

سهیل احمدی، یکی بازشندگان ناحیه هشتم هرات بر این باور است که سروصدای ناشی از بلندگوها و هارن‌های بی‌جا از سوی رانندگان، آرامش روحی را از مردم گرفته است.

“از مسئولین حکومتی می‌خواهیم که موضوع آلودگی صوتی را جدی بگیرند. دست فروشان می‌توانند بدون بلندگو کسب و کارشان را انجام دهند.”

به گفتۀ باشندگان هرات، باآنکه مسئولان بارها برای رفع این مشکلات وعده داده‌اند، اما نه تنها به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، بلکه آلودگی صوتی روز به روز در جاده‌های عمومی و فرعی افزایش یافته است.

در همین حال مسئولان شاروالی هرات در صحبت با کلید می‌گویند که آنان همه روزه به گونۀ منظم از داخل شهر نظارت کرده و وسایل آلوده کننده را جمع‌آوری می‌کنند.

ناصر آرمل، سخنگوی شاروالی هرات می‌گوید که در جریان‌ ماهای گذشته حدود 400 بلندگو از سوی مسئولان این اداره از سطح شهر و جاده‌های فرعی جمع‌آوری شده است.

“استفاده از بلندگوها مجاز نبوده و کسانی‌که دست به چنین تخلفی می‌زنند، از سوی اداره تنظیم مارکت‌های شاروالی با آنان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.”

موصوف از تمام مردم و کلای گذر می‌خواهد تا برای جمع‌آوری ابزار آلوده کننده صوتی در شهر، به خصوص بلندگو‌ها با ریاست شاروالی همکاری همه جانبه داشته باشند.

آلودگی صوتی از بزگترین مشکلات محیط زیستی در افغانستان شده است، به گفتۀ اگاهان امور، در کشورهایی که میزان فقر بلند باشد، شهرها بیشتر با آلودگی صوتی روبه‌رو می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA