ads

معاون ریاست الوزراء: جوانان در کشور بمانند و در بخش اقتصادی کار کنند

نمایشگاه بین المللی کابل، که از تاریخ 21 تا 26 ثور برای شش روز در کابل برگزار شده بود، روز سه‌شنبه(26 ثور) پایان یافت. در مراسم اختتامیه این نمایشگاه مقامات امارت اسلامی از تاجران ملی و بین المللی خواستند که در افغانستان سرمایه گذاری کنند و همچنان از جوانان خواستند تا در کشور بمانند و در بخش اقتصادی و تجاری کار کنند.

طوبا رسولی
26 ثور 1402
معاون ریاست الوزراء: جوانان در کشور بمانند و در بخش اقتصادی کار کنند

نمایشگاه بین‌المللی کابل که از روز پنجشنبه(21 ثور تا سه‌شنبه 26 ثور) در شهر کابل برگزار شده بود، طی یک مراسم اختتامیه پایان داده شد.

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه تعداد زیادی از مقامات امارت اسلامی اشتراک کرده و حمایت شان را از سرمایه‌گذاران اعلام کردند.

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزاء در این مراسم تاجران ملی و بین‌المللی را برای سرمایه گذاری درافغانستان تشویق نموده و از جوانان خواست که در کشور بمانند و در بخش اقتصادی و تجاری کار کنند.

معاون رییس الوزراء برگزاری این نمایشگاه را یک دستاورد بزرگ خوانده و برای مردم اطمینان داد که امارت اسلامی با تاجران و صنعت کاران همکاری و از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.

“امارت اسلامی با تمام توان تولیدات داخلی و سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند و تمام مشکلات قانونی تاجران و صنعت کاران را حل می‌نماید. از جوانان می‌خواهیم که به‌جای رفتن به کشورهای خارجی، در وطن بمانند و روی تولیدات کشور خود شان سرمایه گذازی کنند.”

درهمین حال فواد احمد فیضی، یکی از مسئولین این نمایشگاه گفت:” درحدود 550 شرکت در این نمایشگاه اشتراک کردند که 40 فیصد آن مربوط به خانم‌ها و 60 فیصد دیگر آن مربوط به مردان بودند. در حدود 2 الی 3 لگ دالر در این نمایشگاه سرمایه گذاری شده بود که در3 صالون در خدمت باز دید کنندگان قرار داشت.”

درعین حال شماری از تاجران از برگزاری این نمایشگاه، اظهار خرسندی کرده و برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر می‌خوانند .

حسنا رئوفی، یکی از این تجارت پیشه‌ها می گوید:”برگزاری این نمایشگاه خیلی مؤثر بود. یک تعداد مردم محصولات شان را فروختند و یک تعداد دیگر هم توانستند با تاجران قراردادهایی ببندند.”

بعد از آمدن امارت اسلامی، نمایشگاه‌های زیادی در کشور برگزار شده که این از بزرگترین نمایشگاه‌هایی بود که در کابل برگزار گردید.

اشتراک کنندگان این نمایشگاه از امارت اسلامی می‌خواهند که چنین نمایشگاه‌ها را در آینده نیز بیشتر برگزار کند، تا تاجران ملی و بین المللی برای سرمایه‌گذاری در کشور تشویق شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA