ads

آلمان به ارزش 3 میلیارد دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد

وزارت دفاع آلمان از کمک نظامی به ارزش سه میلیارد دالر به اوکراین خبر داده است. این بزرگترین بسته تسلیحاتی این کشور از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تاکنون می‌باشد. دولت آلمان درعین حال از سرکوب بیشتر گروه‌های حقوق بشری  و دستور تعطیلی یک سازمان غیردولتی توسط مقامات روسی، ابراز نگرانی کرده است.

صدف یارمل
24 ثور 1402
آلمان به ارزش 3 میلیارد دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد

همزمان با سفر ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به برلین، وزارت دفاع آلمان اخیرا از کمک نظامی به ارزش سه میلیارد دالر به اوکراین خبر داده است. گفته می‌شود این بزرگترین بسته تسلیحاتی این کشور از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین است.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت دفاع آلمان با نشر بیانیه‌ای گفته است که این بسته شامل ۳۰ تانک لئوپارد، ۱۵ تانک ضدهوایی گِپارد، بیش از ۲۰۰ طیاره بی‌پیلوت و چهار دستگاه ضدهوایی آیریس-تی می‌باشد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان می‌گوید که کشورش برای کمک‌های بیشتر به اوکراین در هر زمانی که لازم باشد، آماده است.

“همه ما آرزوی پایان سریع این جنگ وحشتناک و غیرقانونی را داریم، ولی متاسفانه این هنوز قابل پیش‌بینی نیست. بنابراین آلمان هر کمکی را که بتواند، تا هر زمانی که لازم باشد، ارائه خواهد کرد.”

رییس دفتر ولادیمیر زلنسکی با تایید بسته کمکی آلمان، در پیامی از متحدان اوکراین قدردانی کرده است.

 این درحالیست که اوکراین پیش از شروع یک ضدحمله پیش‌بینی شده علیه روسیه، بار دیگر متحدان خود را برای تهیه تسلیحات دوربرد، جت و مهمات بیشتر تحت فشار قرار داده است.

همزمان با این، دولت آلمان با نگرانی از سرکوب بیشتر گروه‌های حقوق بشری  و دستور تعطیلی یک سازمان غیردولتی توسط مقامات روسی، گفته است که این رویدادها را بررسی می‌کند.

کریستین هافمن، سخنگوی دولت آلمان می‌گوید که رفتار دولت روسیه با شخصیت‌های مخالف و سازمان‌های غیردولتی نگران کننده است.

“این یک واقعیت است که دیگر در روسیه آزادی عقیده وجود ندارد. ما رفتار دولت روسیه با شخصیت‌های مخالف و سازمان‌های غیردولتی را با بیشترین نگرانی مشاهده می‌کنیم. محاکمه‌هایی با انگیزۀ سیاسی و شرایط غیرانسانی در زندان، نشان می‌دهد که کرملین با چه شدتی علیه منتقدان رفتار می‌کند.”

این درحالیست که در حمله نظامی روسیه بر اوکراین که بیش از یک سال از آن می‌گذرد، حامیان اوکراین همواره از سیاست‌های روسیه در قبال این حمله نگرانی کرده و بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی و مهمات با اوکراین تاکید کرده‌اند. 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA