ads

بهبود روابط کوریای جنوبی و جاپان با وجود اختلافات تاریخی

صدراعظم جاپان و رییس‌جمهور کوریای جنوبی روز یکشنبه( 17 ثور)، طی نزدیک به دو ماه برای دومین بار ملاقات کردند. رهبران دو کشور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که باوجود اختلافات تاریخی طولانی، برای بهبود روابط شان تلاش ‌می‌کنند. این درحالیست که کیشیدا اولین رهبر جاپانی است که پس از 12 سال به کوریای جنوبی سفر کرده است.

صدف یارمل
18 ثور 1402
بهبود روابط کوریای جنوبی و جاپان با وجود اختلافات تاریخی

فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان روز یکشنبه در یک سفر دو روزه، وارد کوریای جنوبی شد.

صدراعظم جاپان و یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی، درجریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، اعلام کردند که متعهد به تقویت روابط در بحبوحه تشدید تهدیدات کوریای شمالی استند.

دراین کنفرانس مطبوعاتی، دو کشور علیرغم اختلافات تاریخی حل نشده شان که روابط بین این دو متحد ایالات متحده امریکا را برای دهه‌ها تیره کرده است، توافق کردند.

صدراعظم جاپان با تاکید بر ادامۀ گفت‌وگوها میان دو کشور، گفته است که برای بهبود روابط با یکدیگر کار می‌کنند.

“اختلافات تاریخی طولانی میان توکیو و سئول، نباید تاثیری مخربی روی بهبود روابط  دو کشور داشته باشد، ما برای بهبود روابط مان کار می‌کنیم.”

در همین حال یون و کیشیدا در نشست ماه مارچ شان توافق کرده بودند که دیدارهای سطح رهبری و دیگر گفت‌وگوها را از سر بگیرند.

از سویی هم یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی نیز بهبود روابط سئول و توکیو را، در ادامه افزایش تهدیدات هسته‌یی کوریای شمالی، مهم خوانده است.

“ما این نظر را که جاپان و توکیو نمی‌توانند روابط شان را بهبود بخشیده و باهم همکاری کنند، رد می‌کنیم. اختلافات گذشته اکنون وجود ندارد. هردو کشور تحت تهدیدات هسته‌یی کوریای شمالی قرار دارند. در چنین شرایطی همکاری‌ ما با همدیگر، نسبت به گذشته بسیار مهم است.”

این در حالیست که شماری از شهروندان کوریای جنوبی در اعتراض به سفر صدراعظم جاپان به سئول، دست به تظاهرات زده و خواستار عذرخواهی توکیو از سئول، به خاطر گذشته نظامی‌اش شدند. آنان همچنین مخالفت شان را به همکاری نظامی کوریای جنوبی و جاپان ابراز کرده و از دولت این کشور خواسته‌اند که دیپلوماسی خود را مبنی بر پیروی و اطاعت از جاپان و ایالات متحده، متوقف کند.

تنش‌ها میان جاپان و کوریای جنوبی، از سال‌های 1910 تا 1945، مبنی بر پالیسی استعماری جاپان بر شبه جزیره کوریا و کشته شدن ده‌ها تن، شدت گرفت و محکمه کوریای جنوبی در سال 2018 برای خروج کارمندان دو شرکت جاپانی از این کشور و پرداخت غرامت مالی به خاطر این تنش‌ها، حکم داد.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA