ads

سرپرست وزارت امور خارجه به پاکستان سفر کرد

امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه، در راس یک هیئت بلندرتبه، روز جمعه (15 ثور) به پاکستان سفر کرد.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
15 ثور 1402
سرپرست وزارت امور خارجه به پاکستان سفر کرد

ضیا احمد تکل؛ معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، می‌گوید که متقی در جریان سفرش به پاکستان، با مقام‌های این کشور در مورد روابط سیاسی و تجارتی دوجانبه، ثبات منطقه‌یی و ترانزیت، گفت‌وگو خواهد کرد.

با این حال بلال کریمی؛ معاون سخنگوی امارت اسلامی، این سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان را به اسلام آباد، در تقویت روابط سیاسی واقتصادی میان دو کشور مهم می‌خواند.

 کریمی،در صحبت با کلید گفت:” افغانستان با پاکستان خط طولانی مرزی دارد و صد ها تن از مهاجران افغان در این کشور زنده‌گی می‌کنند و دوکشور، نیازمند تقویت روابط اقتصادی وسیاسی اند. بناء  لازم است تا در مورد تمام این مسایل بحث سازنده صورت گیرد و اگر خلای وجود داشته باشد، باید رفع شود.”

 با این حال مصطفی مرتضوی؛ مبصر سیاسی در مورد سفر سرپرست وزارت امور خارجه به پاکستان، چنین می‌گوید:” در چنین وضیعت اساس که افغانستان نیازمند به تعامل سازنده با جهانیان به خصوص با کشورهای همسایه دارد، این سفر می تواند در بالا بردن تعامل سیاسی افغانستان با این کشورها کمک کند، اما مشروط بر اینکه، مدیریت درست شود و در آن خواست‌های مردم افغانستان در نظر گرفته شود”. 

در همین حال عبدالجبارساپی؛ کارشناس اقتصادی، در مورد اهمیت این سفر در سکتور اقتصاد می‌گوید:” از نظر داد وستد و مسایل تجارتی، نیاز است تا روابط اقتصادی افغانستان با کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان تقویت شود و روابط اقتصادی ما از مسایل سیاسی دور نگهداشته شود.”

وزارت امور خارجه پاکستان می‌گوید، امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، در جریان سفرش به اسلام‌آباد، با وزیران امور خارجه پاکستان و چین به‌گونه جداگانه دیدار خواهد کرد.

متقی در جریان این سفر، در نشست سه جانبه وزیران امور خارجه افغانستان، پاکستان و چین نیز اشتراک می‌کند.

این در حالی‌ست که تا کنون هیچ کشور جهان به‌شمول پاکستان و چین، حکومت کنونی افغانستان را به‌رسمیت نشناخته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA