ads

استقرار ۱۵۰۰ سرباز ایالات متحده در سرحد مکسیکو

ایالات متحد امریکا، روز سه‌شنبه (12 ثور) اعلام کرد که به طور موقت 1500 نیروی اضافی را در مرز مکسیکو اعزام خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده این اقدام را به منظور جلوگیری از افزایش احتمالی مهاجرت غیرقانونی، با برداشته شدن محدودیت‌های سرحدی COVID-19 در اواخر این ماه، رویدست گرفته است.

صدف یارمل
13 ثور 1402
استقرار ۱۵۰۰ سرباز ایالات متحده در سرحد مکسیکو

پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) اعلام کرده است که دولت «جو بایدن» به طور موقت یک هزار و ۵۰۰ سرباز اضافی را برای حفاظت از سرحدات ایالات متحده با مکسیکو اعزام می‌کند.

این اقدام برای جلوگیری از افزایش احتمالی مهاجرت غیرقانونی، پس از لغو محدودیت‌های سرحدی کرونا در اواخر ماه جاری میلادی، از سوی امریکا رویدست گرفته شده است.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نیروها برای 90 روز در سرحد با مکسیکو استقرار خواهند یافت.

“استقرار ۹۰ روزه این نیروها، تکمیل‌کنندۀ حفاظت از سرحدات ایالات متحده است. کار این نیروها اجرای قانون نخواهد بود، اما وظیفه نظارت زمینی و کسب اطلاعات را برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی و پر کردن شکاف‌های حیاتی در قابلیت‌ها، برعهده خواهند داشت.”

پنتاگون در حالی از استقرار این نیروها در سرحد با مکسیکو خبر می‌دهد که 2500 عضو گارد ملی از قبل برای حمایت از ماموران سرحدی در این منطقه مستقر بودند.

در همین حال، محدودیت‌هایی که قرار است پس از همه‌گیری کرونا در ۱۱ ماه می به پایان برسد، به مقام‌های ایالات متحده اجازه می‌دهد تا به سرعت مهاجران را بدون دادن فرصت برای درخواست پناهندگی، به مکسیکو برگردانند.

از سویی هم تونی گنزالس، عضو جمهوری‌خواه در ایالت تکزاس امریکا گفته است که مهاجران زیادی در سرحد جنوبی ایالات متحده با مکزیک وجود دارند که به دنبال پناه‌گاه در امریکا می‌باشند.

“فرستادن نیروهای امریکایی به سرحد مکسیکو که کاری زیادی انجام ندهند، راه حل این مشکل نیست. باید قضات و افرادی به سرحدات اعزام شوند که به دوسیه‌های مهاجران در ظرف چندروز رسیدگی کنند، نه سال‌ها.”

استقرار این نیروها برای کاهش فشار و کمک برای نیروهای سرحدی صورت می‌گیرد که در برابر احتمال افزایش مهاجران در سرحدات جنوبی آماده می‌شوند.

این در حالیست که تعداد مهاجرانی که در طول سال ۲۰۲۱ به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شدند، بالاترین رکورد ثبت شده از سال ۱۹۶۰ تا این سال بود که این رقم سال گذشته به ۲.۷۶ میلیون نفر رسیده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA