ads

نگرانی باشندگان هرات از افزایش ازدحام و بی‌نظمی ترافیکی در شهر   

شماری از باشندگان ولایت هرات بی‌نظمی و ازدحام ترافیکی در داخل شهر را نگران کننده عنوان کرده و از مسئولان می‌خواهند تا برای حل این مشکلات، اقدامات اساسی را روی دست بگیرند. در همین حال مسئولان در اداره ترافیک ولایت هرات می‌گویند که کار روی کاهش ازدحام ترافیکی و بی‌نظمی در داخل شهر جریان دارد. از سویی هم مسئولان در شاروالی هرات می‌گویند که این اداره کار تطبیق ماستر پلان شهری و پلان سازی داخل شهر را آغاز کرده و با عملی شدن این پروژه‌ها، ازدحام ترافیکی از بین خواهد رفت.

نصرالله احمدی
12 ثور 1402
نگرانی باشندگان هرات از افزایش ازدحام و بی‌نظمی ترافیکی در شهر   

افزایش ازدحام ترافیکی و بی‌نظمی در داخل شهر انتقاد شماری از باشندگان هرات را برانگیخته است. آنان می‌گویند که جاده‌های هرات روز به‌روز با تردد انبوهی از وسایط نقلیه، خصوصا زرنج‌ها و موترهای مسافر بری روبرو است.

بسم‌الله محمدی، یکی از باشندگان هرات در صحبت با کلید می‌گوید که عدم توجه به قوانین و مقررات ترافیکی از سوی رانندگان باعث ازدحام ترافیکی در این شهر شده است.

“تنگی سرک‌ها و نبود علایم ترافیکی، از عوامل ازدحام ترافیکی در شهری است که وسایل زیادی در آن رفت و آمد می‌کند.”

عبدالکریم حیدری، یکی دیگر از باشندگان هرات گفت که افزایش بیش از حد زرنج‌ها و فعال نبودن چراغ‌های ترافیکی در ساحات مهم شهری، بیشتر باعث ازدحام ترافیکی شده است.

“متاسفانه یکی از مشکلات بسیار عمده که شهروندان با آن رو به‌رو شده‌اند، ازدیاد وسایط نقلیه است. از مسئولان تقاضا مندیم که در قسمت ثبت و راجستر زرنج‌ها توجه بیشتر داشته باشند.”

باشندگان هرات خاطر نشان می‌کنند که ازدحام شهری و رعایت نکردن مقررات ترافیکی، بیشتر باعث حوادث ترافیکی در داخل شهر شده است.

در همین حال مسئولان مدیریت ترافیک ولایت هرات عبور و مرور بیش از حد وسایط نقلیه، خصوصا زرنج‌ها، نبود پارکینگ‌های معیاری برای توقف و غیرفعال بودن چراغ‌های ترافیکی در چهارراهی‌ها را از جمله عوامل ازدحام و بی‌نظمی در سطح شهر می‌دانند.

ذبیح‌الله اکبری، مدیر ترافیک ولایت هرات در صحبت با کلید می‌گوید که کمیسیون انسجام شهری به منظور جلوگیری از ازدحام ترافیکی در داخل شهر همه روزه فعالیت دارد.

“حدود 40 هزار زرنج به گونه غیر استندرد، در داخل شهر فعالیت می‌کنند. پلان داریم که با ایجاد محدودیت‌ها جلو فعالیت آنان را در بعضی نقاط شهر بگیریم.”

از سویی هم مسئولان در اداره شاروالی هرات می‌گویند که همه روزه به صورت منظم برای ایجاد نظم شهری از بساطی‌ها و وسایط نقلیه در شهر نظارت دارند.

ناصر آرمل، سخنگوی شاروالی هرات در صحبت با کلید می‌گوید که اداره شاروالی به منظور کاهش ازدحام ترافیکی در داخل شهر، طرح تطبیق ماستر پلان شهری و پلان بهسازی شهری را آغاز کرده است.

“با تطبیق ماستر پلان شهری و پلان بهسازی شهر، ازدحام و حوادث ترافیکی کاهش پیدا خواهد کرد و همچنان پروسه فعال سازی چراغ‌های ترافیکی 95 درصد پیش رفته و تا چند روز دیگر در چهارراهی‌ها نصب خواهد شد.”

براساس آمار مدیریت ترافیک هرات، درحال حاضر حدود 300 هزار وسیله نقلیه در سطح شهر عبور و مرور دارند که از این میان حدود 40 هزار عراده آن زرنج می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA