ads

ناامیدی زنان افغان از نشست دوحه

شماری از زنان با انتقاد از عدم حضور نمایندگان زن در نشست دوحه، می‌گویند که در همچو نشست‌ها باید نمایندگانی از زنان افغان نیز حضور داشته باشند تا

خواست‌ها و مشکلات زنان را مطرح کنند. حقوق کار، تحصیل و فعالیت‌های گسترده اجتماعی از مواردی است که زنان افغان نسبت به آن نگرانی دارند.

 طوبا رسولی
12 ثور 1402
ناامیدی زنان افغان از نشست دوحه

شماری از زنان با انتقاد از عدم حضور نمایندگان زن در نشست دوحه، می‌گویند که به نتایج آن چندان امیدی ندارند. به گفتۀ این زنان در نشست دوحه نه نماینده امارت اسلامی و نه هم نماینده زنان افغان حضور داشتند، درحالی‌که نشست درمورد افغانستان بود.

شبنم شهرزاد، یکی از فعالان حقوق زن از جامعه جهانی می‌خواهد که در همچو نشست‌ها باید نماینده زنان افغان حضور داشته باشد.

“درآنجا نه نماینده از زنان دعوت شده و نه در مورد زنان یادآوری شده است. اما بازهم از جامعه جهانی و کشورهای حامی حقوق بشر می‌خواهیم که درهمچو برنامه‌ها نماینده زنان افغان باشد تا مشکلات زنان را مطرح کند.”

منصوره، یکی دیگر از فعالان زن نیز نسبت به نشست دوحه نگرانی دارد و می‌گوید:”چنین نشست‌ها بدون حضور زنان نتیجه بخش نبوده و حتی ناامید کننده است.”

سوریا، خانمی که در مورد کار و تحصیل زنان نگرانی دارد، ولی با آن هم  می‌گوید:”گفته شده که دراین نشست درمورد مشکلات زنان افغان و چالش‌های حقوق بشری گفت‌وگو می‌شود، اما این نشست بدون حضور امارت اسلامی نتیجه بخش نبوده و این گفت‌وگوها هیچ مؤثریتی براوضاع کنونی افغانستان نخواهد داشت.”

این زنان از جامعه جهانی می‌خواهند که درهمچو نشست‌ها برای نمایندگان زن از افغانستان نیز اجازه دهند تا حضور یافته و خواست‌ها و مشکلات زنان را مطرح کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA