ads

حریق یک تُن مواد مخدر در فاریاب

مسئولان در اداره مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه ولایت فاریاب، از سوختاندن یک تُن مواد مختلف‌النوع مخدره در این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان این مقدار مواد مخدر درجریان یک سال گذشته، از نقاط مختلف ولایت فاریاب کشف و ضبط شده است.

آزادبیگ رسولی
12 ثور 1402
حریق یک تُن مواد مخدر در فاریاب

به مقدار یک تُن مواد مختلف‌النوع مخدره که در جریان یکسال گذشته توسط پرسونل اداره مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه ولایت فاریاب کشف و ضبط شده بود، به آتش کشده شد.

ملا محمد یونس آخندزاده، مدیر مبارزه بامواد مخدر ولایت فاریاب می‌گوید که این مقدار مواد مخدر شامل تریاک، هیروئین، چرس، کشمش تخمیر شده و مشروبات الکولی بود که از سوی پرسونل این اداره و نیروهای کشفی، از مرکز و ولسوالی‌های ولایت فاریاب، از نزد قاچاقبران و فروشندگان مواد مخدر مصادره شده بود.

مدیر مواد مخدر همچنان هوشدار می‌دهد که اگر افرادی دست به تولید و فروش انواع مواد مخدر بزنند، بابرخورد قانونی روبرو خواهند شد.

“موادهای نشه آور و هرنوع منکراتی که باشد، باید فرد مسلمان از آن خودداری نماید، چون در نزد امارت اسلامی یک جرم بزرگ است. ما بیش از 80 تن پرسونل در فاریاب داریم، آنان توظیف هستند که مجرمین مواد مخدر را دستگیر و به نهادهای عدلی و قضایی بسپارند.”

با این حال برخی از کارشناسان می‌گویند که طی 20 سال گذشته هیچ نوع تلاشی برای محو کامل مواد مخدر در کشور، به خصوص در فاریاب صورت نگرفته و قاچاقبران، فروشندگان  و معتادین مواد مخدر روز به‌روز روبه افزایش یافته‌اند.

احمد سهیل، یکی از کارشناسان می‌گوید:”باید در بخش آگاهی‌دهی کارشود. اما متاسفانه دراین بخش کار نمی‌شود. مثال: ما در تلویزیون ملی خود در هفته حتی 2 ساعت برنامه در ارتباط به مواد مخدر نداریم. اگر آگاهی‌دهی برای مردم بیشتر شود، از اعتیاد به مواد مخدر خوبتر و بهتر جلوگیری خواهد شد.”

از سوی هم شماری از شهروندان تاکید دارند که با قاچاقبران و فروشندگان مواد مخدر باید برخورد جدی صورت گیرد تا افراد به دام اعتیاد نیفتند.

علاولدین یکی از باشندگان فاریاب می‌گوید:”بعضا خبرهایی را در مورد دستگیر شدن فروشندگان مواد مخدر می‌شنویم، اما حکومت باید تلاش کند که عمده فروشان مواد مخدر را دستگیر نماید.”

این درحالیست که چندی قبل نیز مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت فاریاب، بیش از 20 جریب زمین‌های تحت کشت کوکنار را تخریب کردند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA