ads

عینک‌های هوشمندی که با کمک ChatGPT به کاربر در سخن گفتن کمک می‌کنند

نسل جدیدی از عینک های هوشمند مجهز به چت جی پی تی توسعه داده شده است که به کاربر در سخن گفتن در محل کار و یا ملاقات‌ با افراد کمک می‌کند.

مسرور تابش
12 ثور 1402
عینک‌های هوشمندی که با کمک ChatGPT به کاربر در سخن گفتن کمک می‌کنند

محققان پوهنتون استنفورد عینک هوشمندی ساخته اند که قادر است به کاربر کمک کند تا بتواند در مکان های مختلف صحبت کند. این عینک با نام ریز جی پی تی از طریق متن پاسخ‌ها را به کاربر نمایش می‌دهد. روی دسته عینک یک میکروفون قرار دارد که می‌تواند آنچه اسپیکر پخش می‌کند دریافت کرده و سپس با کمک هوش مصنوعی پاسخی برای آنها پیدا کند. در این عینک‌ها از قابلیت جدید استفاده شده و به همین دلیل امکان مشاهده متن و شخص روبرو بطور همزمان وجود دارد.

برایان هاو پینگ، سازنده این عینک برای نخستین بار از آن در توییتر رونمایی کرد. وی در توییت مربوط به این عینک اعلام کرد: با کمک این عینک دیگر با مصاحبه‌های حضوری خداحافظی خواهید کرد زیرا این عینک می تواند در گوش شما دقیقا چیزی را بگوید که شما نیاز دارید. در این عینک هوشمند از تکنالوژی GPT-4 استفاده شده است و با کمک ویسپر و مونوکل آی ار ساخته شده است.

فناوری GPT-4 آخرین نسخه از مدل زبانی بزرگ ChatGPT محسوب میشود. همچنین ویسپر نوعی تکنالوژی برای تشخیص صدا است. مونوکل آی آر نیز به شرکت برلیانت لبز تعلق داشته و نوعی تکنالوژی برای نمایش متن به کاربر به همراه کمره و میکروفون است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA