ads

ایالات متحده: 20 هزار سرباز روسیه طی 5 ماه در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

کاخ سفید روز دوشنبه(11 ثور) اعلام کرد که بیش از 20هزار سرباز روسی طی پنج ماه در شرق اوکراین کشته شده‌اند و 80هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. براساس گزارش‌ها، در حمله نظامی روسیه براوکراین، شدیدترین نبردها درمنطقه دونتسک شرقی بوده  و روسیه برای محاصره شهر باخموت تلاش زیادی به‌خرچ داده است.

صدف یارمل
12 ثور 1402
ایالات متحده: 20 هزار سرباز روسیه طی 5 ماه در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

کاخ سفید روز دوشنبه (11 ثور) از کشته و زخمی‌شدن بیش از 100 هزار نیروی روسیه در جنگ اوکراین، از ماه دسامبر سال 2022 تاکنون خبر داده است. از جمله ادعا شده که بیش از 20هزار سرباز روسیه در میدان نبرد کشته شده و 80 هزار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در همین حاال، جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک نیروهای امریکا در ماه نوامبر گفته بود که روسیه در هشت ماه اول جنگ، متحمل بیش از 100 هزار کشته یا زخمی شده است. ارقام جدید حاکی از آن است که قربانیان روسیه در ماه‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است که حمله نظامی روسیه براوکراین، هرینه‌ سنگین برای مسکو داشته است.

“تلاش روسیه برای تصرف اوکراین، خصوصا باخموت هزینه بسیار سنگین برای روسیه داشته است. روسیه بعد از چند ماه نبرد و ضایعات فوق‌العاده، نتیجه برعکس گرفته است. ما تخمین می‌زنیم که از ماه دسامبر تاکنون روسیه بیش از ۱۰۰ هزار کشته و زخمی داده، از جمله بیش از ۲۰ هزار نفر که در میدان نبرد کشته شده‌اند.”

کربی افزوده که تقریبا نیمی از کشته‌شدگان مربوط به نیروهای واگنر هستند و شمار تلفات روسیه برای تصرف شهر کوچک باخموت، با برخی از شدیدترین دوره‌های نبرد در طول جنگ جهانی دوم مقایسه می‌شود.

از سویی هم، دانیل ال دیویس، کارشناس ارشد دفاعی و نظامی امریکایی تلفات هردو طرف جنگ را بالا میداند. او می‌گوید:”این یک تخمین دشوار است. تلفات روسیه در جنگ اوکراین خیلی بلند است، ولی در عین حال روسیه هم تلفات فوق‌العاده سنگین را بر نیروهای اوکراینی در باخموت وارد کرده است. مشکل کلیدی اوکراین این است که بیشتر نیروهایی را که برای دفاع در بهار و تابستان اختصاص داده، در باخموت کشته شدند.”

در همین حال جنرال الکساندر سیرسکی، قومندان نیروی زمینی اوکراین، گفته است که روسیه به حداکثر تلاش برای تصرف باخموت ادامه می‌دهد، اما تاکنون شکست خورده است.

این در حالیست که کاخ سفید بارها به دنبال برجسته کردن هزینه‌های انسانی و تسلیحاتی روسیه در باخموت بوده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران به این نظراند که کنترول باخموت می‌تواند به تلاش‌های روسیه برای پیشروی در شهرهای بزرگتر کراماتورسک و اسلوویانسک، در منطقه دونتسک کمک کند.

مقامات روسیه تاکنون در رابطه به ادعاهای کاخ سفید چیزی نگفته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA