ads

مقامات کریمیا: حمله هوایی به ذخیره‌گاه سوخت کریمیا کار اوکراین است

مقامات جزیره کریمیا اعلام کرده‌اند که حمله هوایی مشکوک که باعث آتش‌سوزی گسترده در یک ذخیره‌گاه سوخت در این جزیره گردیده، کار اوکراین است. این مقامات روز شنبه(9 اپریل) ادعا کردند که این ذخیره‌گاه توسط دو طیاره بی‌پیلوت اوکراینی مورد حمله قرار گرفته است. اما سخنگوی اردوی اوکراین این ادعا را رد کرده است.

صدف یارمل
10 ثور 1402
مقامات کریمیا: حمله هوایی به ذخیره‌گاه سوخت کریمیا کار اوکراین است

حمله هوایی مشکوک روز شنبه (9 ثور) باعث آتش‌سوزی گسترده در یک ذخیره‌گاه سوخت در بندر سواستوپل جزیره کریمیا گردید. این آتش‌سوزی گسترده با ساعت‌ها دوام، خسارات زیادی بجا گذاشت.

با این حال مقامات جزیره کریمیا که تحت اداره روسیه قرار دارد، انگشت اتهام را به‌سوی اوکراین بلند کرده است.

آنان اعلام کرده‌اند که این ذخیره‌گاه توسط دوطیاره بی پیلوت اوکراینی مورد حمله قرار گرفته است.

میخائیل رازوژایف، والی سواستوپل؛ شهری بندری کریمیا بعد از ظهر شنبه(9 ثور) اعلام کرد که این ذخیره‌گاه مورد حمله «دو طیاره دشمن» قرار گرفته و چهار مخزن نفت سوخته است.

“صبح روز شنبه حملات هوایی زیادی بر سواستوپل صورت گرفت، متاسفانه حملات شدید و ناگهانی بود، اما آتش مهار شد. به دلیل احتراق تولیدات پترولی و انتشار دود، هوا آلوده شده که به زندگی عادی تاثیر گذاشته است.”

اما سخنگوی ارودی اوکراین گفته است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کییف عامل این آتش‌سوزی است.

حمله در سواستوپل یک روز پس از آن صورت گرفت که روسیه بیش از 20 راکت را به سمت اوکراین پرتاپ کرد که ده‌ها کشته و زخمی بجا گذاشت.

این حملات بزرگترین حملات هوایی روسیه بر خاک اوکراین، در هفته‌های اخیر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین با تقبیح شدید این حملات از متحدان غربی‌اش خواسته است تا برای دفاع از حملات و مقابله با روسیه، طیاره‌ها و تجهیزات نظامی بیشتر را به این کشور کمک کنند.

“نیروهای ما توانستند که بسیاری از راکت‌های روسی را دفع کنند، این یکبار دیگر ثابت می‌سازد که ترور و وحشت را فقط با تسلیحات نظامی، حملات هوایی و توپخانه‌ای و موترهای زرهی می‌توان توقف داد. اینها برای دفاع موثر استند.” 

با این حال، پس از انجام بزرگترین حملات هوایی روسیه درهفته‌های اخیر، اوکراین درخواست خود را برای دفاع هوایی قدرتمندتر تجدید کرده است.

این در حالیست که کییف مسئولیت حمله به سواستوپل کریمیا را برعهده نگرفته است، اما تاکید کرده که این کشور حق دارد در پاسخ به تجاوز روسیه به هرهدفی حمله کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA