ads

کار ساخت یک چهارراهی در ولایت فاریاب آغاز شد

مسئولان شاروالی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب از آغاز کار یک چهارراهی در این ولسوالی خبر می دهند. این چهاراهی به هزینه 20 میلیون افغانی ازسوی یک شرکت خصوصی با همکاری شاروالی اندخوی در مسیر شاهراه اندخوی جوزجان، اعمار می شود.

آزادبیگ رسولی
6 ثور 1402
کار ساخت یک چهارراهی در ولایت فاریاب آغاز شد

کار ساخت یک چهارراهی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب، از بودجه سال 1401 شاروالی این ولسوالی، از سوی یک شرکت خصوصی آغاز گردید.

داملا عتیق‌الله کریمی، شاروال ولسوالی اندخوی می‌گوید که هزینه این پروژه 20 میلیون افغانی بوده و کار اعمار آن تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

“ریاست شاروالی به‌خاطر انکشاف شهر و ایجاد سهولت برای مردم، قرار است که 5 چهاراهی را در نزدیکترین وقت بسازد. شرکت یماپترولیم به درخواست ما در این رابطه لبیک گفته است.”

درعین حال حاجی سیدکریم، مسئول شرکت اعمارکننده می گوید:”این چوک که قبلا توسط شاروالی اندخوی دیزاین شده بود، بنابر نبود بودجه اعمار نشده بود. اکنون ما حاضرشدیم که به‌خاطر آبادی، زیبایی و انکشاف وطن و مردم این ولسوالی، این چوک را اعمار کنیم.”

با این حال باشندگان ولسوالی اندخوی با استقبال ازاعمار این چهارراهی، می‌گویند که تطبیق چنین پروژه‌های انکشافی در مناطق شان از یک سو سبب ایجاد فرصت‌های کاری بیشتر برای مردم گردیده و ازسوی دیگر باعث انکشاف بیشتر شهر می‌شود.

آنان ضمن استقبال ازاین اقدام شاروالی اندخوی و مالک این شرکت خصوصی از سایر تاجران ملی نیز می‌خواهند که در پروژه‌های عالم المنفعه درکنار حکومت سهم گرفته و در داخل کشور سرمایه گذاری  نمایند.

مولوی غلام نبی، یکی از عالمان دین چنین می گوید: “امروز بسیار خوش هستیم که در وطن عزیزما در سایه امنیت و نظام اسلامی یک چوک ساخته می شود. این نشانه ایست که مردم و تاجران ما باور کردند که امنیت تامین شده و جان، مال و آبروی شان در امینت است. از این لحاظ یکی از تاجران ما دست بکار شده که یک چهاراهی را بسازد. این یک کمک برای آبادی و انکشاف وطن عزیرماست.”

احمد فیاض، یک باشنده اندخوی نیز چنین می گوید:”توقع مردم افغانستان از سایر تاجران ملی مانند سیدکریم آغا، این است که باید چوک‌ها، سرک‌ها، پلچک‌ها، مکاتب، مدارس و امسال آن را بسازند.”

این چهاراهی درحالی ساخته می‌شود که چندی قبل نیز کارساخت سه پروژه انکشافی عام المنفعه به ارزش بیش از 41 میلیون افغانی، از بودجه شاروالی این ولسوالی آغاز گردیده بود که کار آن هنوز جریان دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA