ads

افزایش چشمگیر مریضان مبتلا به کرونا

مسئولان در شفاخانه افغان جاپان از افزایش چشمگیر مریضان مبتلا به کرونا (کوید- 19) خبر داده و می‌گویند که تعداد  این مریضان در مقایسه به ماه‌های قبل 50 درصد افزایش یافته است. با این حال متخصصین صحت، عدم رعایت فاصله‌های اجتماعی به‌خصوص در ایام عید، تطبیق نشدن واکسین کرونا و همچنان عدم مراعات حفظ الصحه را از عوامل افزایش مریضان مصاب به کرونا می‌خوانند.

 احمدضیا انتظار
6 ثور 1402
افزایش چشمگیر مریضان مبتلا به کرونا

مریضان جان درد و خسته حال این روزها افزایش یافته و مسئولان درشفاخانه افغان جاپان این حالت‌ها را از علایم کرونا می‌خوانند.  آنان ‌می‌گویند که در روزهای اخیر مبتلایان به کرونا (کوید- 19) به این شفاخانه بیشتر مراجعه کرده‌اند.

زلمی رشتین، رییس این شفاخانه در صحبت با رادیو کلید گفت:”از اول ماه اپریل واقعات کرونا در حال افزایش است. قبلا از 40 مراجعه کننده 2 تن آنان مبتلا به کرونا تشخیص می‌شدند، اما اکنون از 30 مراجعه کننده 15 تن آنان مبتلا به کرونا استند.”

این مسئول شفاخانانه کوید- 19 همچنان اطمینان می‌دهد که برای تداوی مریضان مبتلا به کرونا در این شفاخانه همه امکانات موجود است.

در عین حال حامد سلطانی، یکتن از فارمسست‌های شهرکابل نیز افزایش واقعات کرونا را تایید کرده و می‌گوید:”در این روزها 90 درصد مریضانی که نزد ما مراجعه می‌کنند، علایم ونشانه‌های مریضی شان بیشتر مشابه به کرونا می باشد. دیگر اینکه در شب‌های عید مردم فاصله‌های اجتماعی را در نظر نگرفته‌اند و این باعث انتقال ویروس کرونا شده است.”

اینکه دلایل افزایش آمار مریضان کرونا در چیست؟ داکتر فرید‌‌الله عمری، مؤظف در شفاخانه انتانی در مورد گفت:”عدم رعایت فاصله‌های اجتماعی، به‌خصوص در ایام عید، تطبیق نکردن واکسین کرونا و همچنان عدم مراعات حفظ الصحه از دلایل افزایش کرونا نزد مردم می‌باشد.”

این متخصص صحی می‌افزاید که برای جلوگیری از افزایش مبتلایان کرونا علاوه ‌بر اینکه شخص مریض نباید با سایر اعضای خانواده تماس نزدیک داشته باشد، نیاز است تا برای مردم نیز در مورد کرونا و علایم آن بیشتر آگاهی دهی شود.

با این حال مسعود ملک زاده، یکتن از مریضانی که به گفتۀ خودش داکتران مریضی او را کرونا تشخیص کرده‌اند، می‌گوید:”دو روز قبل بسیار تب و گلو دردی شدید برایم پیدا شد و وقتی نزد داکتر رفتم، برایم گفت که علایم کرونا داری. او برایم درکنار توصیه‌های صحی، ادویه نیز داد.”

در حالی از افزایش مبتلایان به کرونا در کشور خبر داده می‌شود که بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه، حدود 12 میلیون تن در افغانستان در برابر ویروس کرونا، واکسین دریافت کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA