ads

استخدام صدها فرد تداوی شده از اعتیاد برای کارگری در معدن نمک

مدیریت مبارزه با مواد مخدر پس از امضای تفاهم‌نامه کاری با یک شرکت خصوصی، حدود 500 فرد بازگشته از اعتیاد را برای کار در معدن نمک در ولسوالی غوریان می‌فرستد. حیات‌الله روحانی، مدیر مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید که افراد تداوی شده توان کار در معدن نمک را دارند. مسئولان شرکت استخراج معدن نمک نیز می‌گویند که از هر نفر به اندازه توانش کار گرفته خواهد شد.

نصرالله احمدی
6 ثور 1402
استخدام صدها فرد تداوی شده از اعتیاد برای کارگری در معدن نمک

مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت خصوصی استخراج نمک را به امضا رساند.

قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه حدود 500 فرد بازگشته از اعتیاد برای کارگری به معدن نمک ولسوالی غوریان فرستاده شوند.

حیات‌الله روحانی، مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات در صحبت با کلید گفت که در مرحله نخست به تعداد 50 نفر برای کار  در معدن منتقل شدند.

“ما زمینۀ کار را برای افراد برگشته از اعتیاد فراهم کردیم و در مرحلۀ نخست تعدادی را به طور آزمایشی، چندی قبل به معدن نمک فرستادیم.”

مدیر مبارزه با مواد مخدر هرات می‌افزاید که با تمام تاجران و سرمایه گذاران صحبت شده تا برای دیگر افرادی که اعتیاد را ترک می‌کنند نیز زمینۀ کار فراهم گردد.

در همین حال مسئولان شرکت خصوصی استخراج نمک غوریان، می‌گویند که این شرکت برای حدود 500 نفر زمینۀ کار را فراهم می‌کند.

ناصر امید، مسئول شرکت استخراج نمک در صحبت با کلید گفت که در ماه رمضان به تعداد 24 تن به‌طور آزمایشی، برای چند روز به معدن نمک منتقل شده‌اند.

“افرادی را که برای کار منتقل می‌کنیم، جای بود و باش و خرج شان تامین و برای شان مقداری معاش نیز در نظر گرفته شده است که از سوی مدیریت مبارزه با مواد مخدر، به فامیل‌های شان داده می‌شود.”

وی از تمام تاجران و سرمایه گذاران می‌خواهد که دست افرادی را که اعتیاد را ترک می‌کنند، گرفته و برای شان زمینه‌های کاری را فراهم سازند.

در همین حال افرادی که بیش از 4 ماه در کمپ‌های ترک اعتیاد تحت مدوا قرار گرفته‌اند، از دستیابی به فرصت‌های کاری خرسند هستند.

شاه محمد، یکی از افراد بازگشته از اعتیاد درصحبت با کلید می‌گوید که حدود 15 روز برای کار در معدن نمک رفته و حال نیز قصد دارد دوباره کارش را در آنجا آغاز کند.

“زیاد خوشحال هستم که در معدن نمک کار می‌کنم. آنان ازما براساس توان مان کار می‌گیرند، برما فشار نمی‌آورند.”

غفور، یکی دیگر از افراد درمان شده از اعتیاد می‌گوید:”خانواده ما زیاد خوشحال است که من خوب شدم و حال سر کار می‌روم. من کاملا  آماده هستم که بقیه عمر خود را کار کنم. حال فهمیدم که زندگی چه است.”

این در حالیست که مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات در زمستان سال گذشته، طرحی را رویدست گرفت تا تمام معتادن خیابانی را از سطح شهر جمع‌آوری و تداوی کند. براساس این طرح حدود 6 هزار فرد معتاد به مواد مخدر جمع‌آوری و برای ترک به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA