ads

تاکید ا.ا بر اتحاد اقوام افغانستان

شماری از نمایند‌گان اقوام مختلف ضمن اعلام حمایت شان از امارت اسلامی، خواهان سهیم شدن تمام ‌اقوام ساکن در کشور، به‌خصوص افراد مسلکی در نظام کنونی شدند. آنان همچنان بر اتحاد و همدیگر پذیری میان اقوام تاکید کرده و اعلام کردند که جلو تلاش‌های بیگانگان در نفاق افگنی میان اقوام ساکن در افغانستان باید گرفته شود.

کلید
28 حوت 1401
تاکید ا.ا بر اتحاد اقوام افغانستان

نشستی زیر نام اتحاد و هماهنگی اقوام افغانستان ازسوی وزارت سرحدات و قبایل تدویر یافت. در این نشست نمایندگان اقوام، متنفذین و عالمان دین ضمن اعلام حمایت از امارت اسلامی، بر اتحاد اقوام تاکید نمودند.

زلمی احمدزی، یکتن از اشتراک کنندگان در این نشست گفت:”من به نمایندگی از قوم احمدزی حمایت خود را از نظام کنونی اعلام می‌کنم. من متعهد به رعایت حقوق زنان درمطابقت باشریعت اسلام بوده و خواهان روابط حسنه با کشورهای منطقه می باشم.”

درهمین حال حاجی علم گل کوچی، اشتراک کننده دیگر این نشست آموزش را برای پیشرفت جامعه مهم خوانده و گفت:”اگر یک کشور بخواهد باجهان رقابت کند، این کار زمانی امکان پذیر خواهد بود که زمینۀ آموزش در آن فراهم شود.”

از سویی هم حیات‌الله مهاجر فراهی، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که برخی از حلقات به هدف ایجاد نفاق میان مردم و اقوام تلاش می‌کنند:”بیایید از نظام کنونی حمایت کنیم و دربرابر حلقاتی قرار بگیریم که نظام را تخریب می‌کنند و میان شما نفاق ایجاد می‌کنند.”

محمدقاسم خالد، والی کابل و یکی دیگر از سخنرانان این نشست برتلاش استخبارات کشورهای منطقه وجهان به هدف ایجاد تفرقه میان اقوام مهر تایید زده و گفت:”تمام حلقات و استخبارات کشورهای دیگر تلاش می‌کنند که سران اقوام را برضد نظام کنونی در کشور استفاده کنند.”

نشست اتحاد وهماهنگی اقوام افغانستان درحالی برگزار می‌گردد که جامعه جهانی همواره بر سهیم شدن تمام اقوام و طرف‌ها درنظام کنونی تاکید کرده است. اما مسئولان امارت اسلامی همواره اعلام کرده‌اند که افراد از تمام اقوام کشور در حکومت کنونی حضور دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA