ads

نمایشگاه محصولات زراعتی  در کابل برگزار شد

نمایشگاه محصولات زراعتی، در آستانۀ سال جدید خورشیدی و آمدن بهار، از سوی وزارت زارعت، آبیاری و مالداری در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل افتتاح شد. آگاهان اقتصادی برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را برای رشد زراعت و بازاریابی محصولات زراعتی مفید می‌دانند.

مسرور تابش
24 حوت 1401
نمایشگاه محصولات زراعتی  در کابل برگزار شد

بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه محصولات زراعتی به پیشواز از بهار سال ۱۴۰۲ با شعار “انکشاف زراعت، تضمین کننده رفاه مردم” از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افتتاح گردید.

قرار است این نمایشگاه برای چهار روز از تاریخ 24 تا 27 حوت سال جاری و با اشتراک صدها تولیدکننده، متشبث و تاجر در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل برگزار گردد.

در این نمایشگاه محصولات  زراعتی، باغداری، مالداری، تولیدات پروسس‌شده زراعتی و مالداری، ماشین‌آلات زراعتی، زعفران، نباتات و گیاهان طبی، تجهیزات آبیاری، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، دستگاه‌های تولید برق آفتابی، فعالیت‌های زراعتی و تولیدات صنایع دستی به نمایش گذاشته شده‌است.

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم افتتاحیه بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه محصولات زراعتی گفت:”در این نمایشگاه دستاوردهای وزارت زارعت و متشبثین زراعت به نمایش گذاشته شده‌است. امسال محصولات زراعتی افغانستان به اکثر کشورها صادر شده و جهان تایید می‌کند که صادرات افغانستان افزایش یافته‌است.”

او افرود که بسیاری از این صادرات را تولیدات زراعتی چون: میوه خشک، حبوبات، پنبه و سایر تولیدات داخلی تشکیل می‌دهد.

سلیمه، خانم متشبث که از غزنی جهت اشتراک در این نمایشگاه به کابل آمده، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را در رشد کاروبارش مفید خوانده و خواهان برگزاری نمایشگاه دائمی و ویژه زنان است.

“در این نمایشگاه کارهای دستی و محصولات زراعتی را برای فروش آورده‌ایم و فروشات ما خوب است. از حکومت می‌خواهیم که برای زنان یک مکان ویژه را در نظر بگیرد تا ما در آن‌جا محصولات خود را به فروش برسانیم.”

آگاهان اقتصادی به این نظراند که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها، سبب می‌شود که تولید و فروش محصولات زراعتی افزایش یابد و فقر کاهش یابد.

شبیر بشیری، کارشناس اقتصادی در این مورد می گوید:”برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی توجه مشتریان بالقوه را به محصولات زراعتی جلب خواهد کرد. همچنان با افزایش فروش و تولید محصولات زراعتی، زمینه‌های کار برای شهروندان فراهم و فقر مدیریت خواهد شد.”

این نمایشگاه همه ساله و در آستانۀ فصل بهار برگزار می‌شود که از نظر آگاهان اقتصادی فرصت خوبی برای دهاقین، تاجران و خریداران محصولات به حساب می‌آید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA