ads

کرونا دامن شهروندان افغانستان را رها نکرده

مسئولان شفاخانه افغان جاپان در حالی از افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا شکایت دارند که می‌گویند تمام امکانات و ادویه آنان در حال ختم شدن است.

سونا یوسفی
19 جدی 1401
کرونا دامن شهروندان افغانستان را رها نکرده

خود را مرضیه معرفی می‌کند و می‌گوید که چند روزی گرفتار زکام و جان دردی مملو با تب و سرفه بود که پس از مراجعه به داکتر، برایش گفته‌اند به مرض کرونا مبتلا است.

مرضیه می‌افزاید که مرض او قبل از آنکه تشخیص شود، به  یک خواهر و مادرش سرایت کرده بود و اینگونه همگی آنان برای دو هفته در شفاخانه بستری شده‌اند.

وی که اکنون صحت‌یاب شده به کلید می‌گوید:”من به بیماری کرونا مبتلا شده بودم و دو هفته در شفاخانه بستر بودم. بسیار مریضی سخت بود، شکر که از آن نجات یافته و از شفاخانه رخصت شدم.”

در عین حال مسئولان در شفاخانه افغان جاپان از افزایش افراد مبتلا به کرونا در کشور خبر می‌دهند.

داکتر طارق اکبری، سر طبیب شفاخانه افغان جاپان در مصاحبه با رادیو کلید گفت که در حال حاضر در این شفاخانه بیشتر از 44 مریض مبتلا به کرونا زیر مراقبت‌های جدی قرار دارند.

به گفتۀ داکتر اکبری، شمار مراجعین بخش کرونا روزانه به 20 تا 25  نفر می‌رسند که وضعیت برخی از آنان وخیم بوده و در بخش عاجل بستری می‌گردند.

اوهمچنان از کاهش امکانات و ادویه برای تداوی مبتلایان کرونا و پرداخت نشدن معاش چهار ماهه کارمندان این شفاخانه شکایت دارد.

“با امکاناتی که تاکنون در شفاخانه داشتیم، بیماران را تداوی کردیم. اما امکانات و دواهای ضروری برای تداوی بیماران کرونا، درحال تمام شدن می‌باشند. امارت اسلامی و سازمان صحی جهان باید با ما همکاری کنند.”

مسئولان وزارت صحت عامه اما می‌گویند که پس از تطبیق واکسین کرونا به 12 میلیون نفر، آمار مبتلایان به ویروس در افغانستان کاهش یافته است.

داکتر شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه بدون اینکه در رابطه به معاش کارمندان شفاخانه افغان جاپان توضیحات ارائه دهد، می‌گوید که مبتلایان کرونا چند ماه قبل افزایش یافته بود، اما در این اواخر آمار مبتلایان این مرض روبه کاهش رفته است.

“بیشتر مردم که تعداد شان به 12 میلیون می‌رسد، واکسین شده‌اند و [به این دلیل] آمار مبتلایان کاهش یافته است. همچنان پرسونل صحی در شفاخانه‌ها برای مراجعین خدمات ارائه می‌کنند.”

این درحالی است که مسئولان شفاخانه افغان جاپان از امارت اسلامی می‌خواهند که امکانات بیشتری را برای تداوی مبتلایان کرونا فراهم ساخته و همچنان معاش‌های چهارماه اخیر کارمندان این شفاخانه را پرداخت کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA