ads

نمایشگاه کارهای دستی شاگردان یک مکتب خصوصی در هرات

نمایشگاه کارهای دستی شاگردان مکتب خصوصی هیواد در هرات برگزار شد و قرار است تا سه روز ادامه داشته باشد.

مرجان وفا
10 عقرب 1401
نمایشگاه کارهای دستی شاگردان یک مکتب خصوصی در هرات

مولوی شهاب‌الدین ثاقب، رئیس معارف هرات در مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن استقبال از کارهای دستی شاگردان گفت که تمام مکتب‌ها باید با هم متحد شوند.

“ریاست معارف هرات از تمام استعدادها حمایت می‌کند و باید تمام مکاتب با هم متحد باشند.”

درعین حال برگزار کننده‌گان این نمایشگاه اعلام کردند که این نمایشگاه به مدت سه روز ادامه دارد.

رامش لطیفی، مدیر مکتب خصوصی هیواد می‌گوید که حدود ۸۰ پروژه مربوط به پسران و حدود ۱۵۰ پروژه مربوط به دختران است که نمایشگاه کارهای دستی شاگردان دختر نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

“پروژه‌ها بیشتر در بخش‌های بیولوژی، ساینس، کیمیا، علوم دینی و سایر مضامین مکتب است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.”

از سوی دیگر شاگردان اشتراک کننده در این نمایشگاه از برگزاری آن اظهار خرسندی ‌کرده و آنرا زمینه ساز رقابت سالم بین شاگران می‌دانند.

سمیر یکی از شاگردانی است که در بخش طبابت و تست خون پروژه دارد، او می‌گوید که توانسته در مدت یک ماه این پروژه را آماده کند.

“ما می‌توانیم بهتر ازین هم پروژه داشته باشیم. امیدواریم که مسئولان بخش معارف ما را از نگاه مالی و معنوی حمایت کنند تا بتوانیم بهتر از این بدرخشیم.”

رامین یکی دیگر از شاگردان نیز از مسئولان ریاست معارف هرات خواهان حمایت است.

“پروژۀ من در بخش کیمیا است که مواد کیمیاوی را باهم تعامل می‌دهیم و یک عملیه‌ی کیمیاوی صورت می‌گیرد. ما توانستیم که این مواد کیمیاوی را از یک تا دو ماه آماده کنیم.”

به گفتهء رامین، این نمایشگاه همه ساله بگونه‌ای مشترک با شاگردان دختر برگزار می‌گردید، اما امسال به علت محدودیت‌هایی که بر شاگردان دختر وضع شده، آنان نتواستند در این نمایشگاه اشتراک کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA