ads

ایجاد حلقه‌های کتابخوانی برای کودکان در هرات

همزمان با ایجاد حلقه‌های کتابخوانی در فرهنگ‌ سرای استاد عبدالواحد بهره، برای زنان در هرات، جهت بلند بردن ظرفیت کودکان و نوجوانان نیز دوره‌های کتاب‌خوانی ایجاد شده است.

مرجان وفا
27 سنبله 1401
ایجاد حلقه‌های کتابخوانی برای کودکان در هرات

شماری از خانواده‌ها از این اقدام فرهنگیان استقبال کرده و می‌گویند که از زمان آغاز این حلقه‌ها آنان تغییرات چشم‌گیری را در کودکان شان مشاهده کرده‌اند.

رخشانه که دو خواهرش در این حلقه‌ء کتاب‌خوانی عضو هستند، به کلید گفت که وجود این چنین برنامه‌ها می‌تواند برای کودکان موثر باشد.

“این برنامه به هر دو خواهرم خیلی موثر واقع شده. من به تمام خانواده‌ها توصیه می‌کنم که ازین پس کودکان شان را به کتاب‌خوانی عادت دهند.”

از سویی هم معلمان این حلقه به این نظراند، کودکانی که وقت شان را با کتاب سپری می‌کنند،  نسبت به کودکانی که کتاب نمی‌خوانند، شادتر بارمی‌آیند.

فاطمه کریمی، یکی از معلمان از خانواده‌ها می‌خواهد که کودکان شان را به کتاب‌خوانی عادت دهند:

“من در حدود سه سال قبل چنین جلساتی را برای کودکان برگزار کردم، تا حدی موثر بود و حال که حدود سه جلسه از این حلقه می‌گذرد، به نظر می رسد که خیلی موثر واقع شده است و از سوی خانواده‌ها نیز استقبال شده است. بیشتر تلاش داریم که با برنامه‌ریزی‌های منظم روی مهارت‌های کودکان کار کنیم.”

با این همه مسئولان تشکیل دهنده‌ء حلقهء کتاب‌خوانی می‌گویند که این کار به درخواست خانواده‌ها صورت گرفته است.

منیژه بهره، مسئول برگزاری حلقه‌ کتاب‌خوانی می‌گوید که این جلسه در ماه دوبار برگزار می‌گردد:

“جلسه‌های کتاب‌خوانی و آموزش مهارت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان به هدف  رشد و تقویت ظرفیت فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود. دیگر اهداف این جلسات آشنایی کودکان با مطالعۀ کتاب و مهارت‌هایی چون نقاشی وغیره می باشد.”

شماری از خانواده‌ها از این برنامه استقبال کرده و از مسئولان امارت اسلامی نیز خواهان حمایت چنین برنامه‌ها هستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA