ads

تجلیل از روز بین‌المللی جوانان در ولایت هرات

دوازدهم ماه اگست مصادف به «روز جهانی جوانان» است. در ۱۷ دسمبر سال ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۲ آگوست را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد.

مرجان وفا
20 اسد 1401
تجلیل از روز بین‌المللی جوانان در ولایت هرات

این روز، با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر با جوانان» از سوی سازمان ملل به‌نام روز جهانی جوانان مسمی شد، تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش صورت گیرد.

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، به همین‌ مناسبت محفلی را برای بزرگداشت از این روز با اشتراک شماری از جوانان این ولایت برگزار کرد.

از روز جهانی جوانان، در حالی در ولایت هرات تجلیل می‌شود که شماری از جوانان این ولایت بیکار و شماری هم از تحصیل، محروم اند.

مصطفی میوند زمانی، یکی از جوانان ولایت هرات که دراین محفل شرکت کرده بود، نقش جوانان را در ترقی و پیشرفت یک کشور ارزنده توصیف کرد.

او با انتقاد از اجازه نیافتن زنان در این محفل، گفت که زنان باید در این محفل حضور می‌داشتند تا ثابت می‌شد که زنان و مردان جوان باید دوشادوش هم برای آبادانی کشور شان کار کنند:«ما در سال‌های گذشته شاهد حضور پر رنگ زنان جوان در تمام جاها بودیم، خواست من از مسئولان حکومت این است که ازین پس زنان جوان را نیز در برنامه‌ها دعوت کنند تا این‌که ما شاهد رشد استعداد خانم‌ها نیز باشیم.»

امید حق‌جو، یکی دیگر از جوانان می‌گوید، زمانی یک کشور می‌تواند رشد کند که از نیروی جوان آٖن کشور به خوبی استفاده شود و برای تمام اقشار، حتا معلولان سهم داده شود:«اکثر جوانان به‌دلیل بیکاری مهاجرت می‌کنند و آنان مجبور هستند که کشور خود را ترک کنند، خواست من از مسئولان این است که زمینه‌ی کار را فراهم سازند تا از استعدادهای این جوانان استفاده‌ شود.»

از سویی هم مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، اطمینان می‌دهند که آماده‌ای هرنوع خدمت برای جوانان هستند و برای زنان جوان نیز برنامه‌هایی را روی دست دارند.

سید حصین نعیمی، آمر جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که این اداره جهت حمایت و ظرفیت سازی جوانان، برنامه‌های داشته که حدود یک هزار تن از برنامه‌های آنان فارغ شده اند:«در حال حاضر ما طرح‌ها و برنامه‌های برای زنان و مردان داریم که به مرور زمان این برنامه‌ها آغاز خواهد شد و ادارۀ ما در تلاش ساختن برنامه‌ و پالیسی، برای زنان است.»

در عین‌حال نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، می‌گوید که این ریاست به نماینده‌گی از وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور به تمام جوانان وعده‌ی حمایت و همکاری را می‌دهد:«در حال حاضر بستر رشد برای جوانان مساعد است و ما از تمام جوانانی که طرح و برنامه دارند، حمایت می‌کنیم. جوانان می‌توانند به اداره‌ی ما مراجعه کنند تا بیشتر حمایت شوند.»

 این محفل توسط ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات با همکاری شماری از نهادها، در حالی برگزار شد که زنان با وجودی‌که نیمی از قشر جامعه دانسته می‌شوند، حضور نداشتند و از آنان دعوت نشده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA