ads

وزارت صحت: 3.4 میلیون کودک مصاب به سوء تغذیه در کشور وجود دارد

مسئولان وزارت صحت‌ عامه افغانستان از افزایش آمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در کشور خبر داده و می‌گویند که در حال حاضر 3.4 میلیون کودک زیرسن پنج سال در کشور مصاب به سوء تغذیه اند.

سونا مجید
30 حمل 1401
وزارت صحت: 3.4 میلیون کودک مصاب به سوء تغذیه در کشور وجود دارد

جاوید هژیر سخنگوی این وزارت می‌گوید که از میان 3.4 میلیون کودک، مصاب به سوء تغذیه، 1.1 میلیون کودک به سوء تغذیه حاد شدید و 2.3 میلیون کودک دیگربه سوء تغذیه حاد متوسط گرفتار اند.

او می‌افزاید که ازآغازسال 2022 میلادی تا کنون نزدیک به 60 هزار واقعات شدید و 140 هزار واقعات متوسط سوء تغذیه به ثبت رسیده‌ که 323 کودک نیز از اثر این بیماری جان باخته‌اند.

هژیر افزود: «سازمان جهانی صحت و صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بخش مریضانی که به سوء تغذیه شدید مواجه اند با ما همکاری دارد و سازمان جهانی غذا در بخش مریضانی که به سوء تغذیه متوسط دچار اند، ما را کمک می‌کند.»

در همین‌حال، متخصصان صحی، علل اساسی ابتلا به سوء تغدیه کودکان را کمبود مواد غذایی طفل و مادر می‌دانند.

 ننگیالی فاروقی، متخصص امراض داخله و اطفال می‌گوید، نیاز است که در جریان بارداری به صحت مادر و طفل توجه صورت گیرد.

به‌گفته او، اگر مادران در جریان بارداری و شیردهی غذای کافی نخورد، ممکن است طفلش به سوء تغذیه مبتلا شود و هم‌چنان اگر به طفل غذای کافی داده نشود نیز این امکان وجود دارد.

داکتر فاروقی علاوه کرد:«برای جلوگیری از مصاب شدن به سوءتغدیه  باید در جریان بارداری به  صحت مادر و طفل توجه شود. مادر و طفل هردو به‌گونه مناسب تقویه شوند و صحت مادر و طفل باید هر ماه چک شود»

این در حالی است که پیش از این سازمان جهانی غذا اعلام کرده بود که بیماری سوءتغذیه در ۲۸ ولایت افغانستان گسترش یافته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA