ads

بحران مالی در رسانه‌های محلی؛ شش ایستگاه رادیویی در فاریاب از فعالیت بازمانده اند

مسئولان رسانه‌یی در ولایت فاریاب از وضعیت اقتصادی رسانه‌های محلی در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌افزایند که با روی کار آمدن حکومت جدید، رسانه‌ها با مشکلات اقتصادی روبرو شده و 6 ایستگاه رادیویی در این ولایت نشرات شان را متوقف ساخته اند.

آزادبیگ رسولی
29 حمل 1401
بحران مالی در رسانه‌های محلی؛ شش ایستگاه رادیویی در فاریاب از فعالیت بازمانده اند

فیروز غفوری، مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران و مدیر نشرات رادیو تمنا در فاریاب به کلید می‌گوید که اگر نها‌دهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها به وضعیت اقتصادی رسانه‌های این ولایت توجه نکنند، رسانه‌های باقی‌مانده نیز فعالیت‌های نشراتی شان را متوقف خواهند ساخت.

به گفته او، تا کنون محدودیت‌های وضع شده بر رسانه‌ها برطرف نشده و رسانه‌های این ولایت اجازه نشرات زنده را ندارند.

درعین‌حال قطب‌الدین کوهی، رئیس اتحادیه ملی ژورنالیستان فاریاب می‌گوید که قبل از روی‌کار آمدن امارت اسلامی،10 رسانه صوتی در این ولایت فعالیت داشتند که اکنون فقط چهار ایستگاه رادیویی بشمول رادیو ملی در این ولایت فعالیت دارند.

کوهی می‌افزاید، با متوقف شدن نشرات شماری از رسانه‌ها در این ولایت، خبرنگاران و کارکنان این رسانه‌ها نیز بیکار شده و به‌دلیل مشکلات اقتصادی به بیرون از کشور مهاجرت کرده اند.

درهمین‌حال، مولوی شمس‌الله محمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب از تلاش‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی رسانه‌ها خبرداده ومی‌افزاید که با حل شدن مشکلات اقتصادی، این رسانه‌ها دوباره فعال شده و زمینه اشتغال به خبرنگاران محلی فراهم می‌شود.

این درحالی است که با روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور اکثریت رسانه‌ها با مشکلات اقتصادی روبرو شدند که این مشکلات سبب توقف نشرات برخی از این رسانه‌ها نیز شدند.

در آخرین مورد، رادیو میمنه یکی از رادیوهای محلی در ولایت فاریاب به‌دلیل مشکلات اقتصادی، نشراتش را متوقف ساخت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA