ads

کارمندان «مؤسسه افغان برای زنان افغان» مسئولان این نهاد را به فساد مالی متهم کردند

شماری از زنان و کارمندان «مؤسسه زنان برای زنان افغان» امروز(شنبه 27 حمل) با انتقاد از عمل‌کرد رهبری این مؤسسه، خواستار 11 میلیون دالر مسدود شده این مؤسسه شدند.

صمدعلی نوازش
27 حمل 1401
کارمندان «مؤسسه افغان برای زنان افغان» مسئولان این نهاد را به فساد مالی متهم کردند

آنان می‌گویند که این مؤسسه درگذشته از سوی ایالات متحده امریکا تمویل می‌شد، اما با سقوط نظام پیشین، مسئولان این مؤسسه از کشور فرار کرده و 11 میلیون دالر از بودجه جمع‌آوری شده این مؤسسه را در امریکا مسدود کرده ‌اند.

معترضان با سردادن شعار عدالت عدالت، ما خواهان پرداخت حقوق مان هستیم، زنان افغان فراموش شده‌اند، ما دیگر مسئولان فراری مؤسسه زنان برای زنان افغان را نمی‌خواهیم، خواهان رسیدگی به وضعیت شان شدند.

زحل یکی از کارمندان این مؤسسه از همکاران و نهادهای حامی خواست که 11 میلیون دالری را که به نام زنان نیازمند افغان جمع‌آوری شده، به افغانستان انتقال دهند تا به دست‌رس نیازمندان قرار داده شود.

او گفت:«بنابر تصامیم اشتباه رهبری مؤسسه زنان برای زنان افغان، مراکز ما در مرکز و ولایات مسدود شده و زنان زیادی در معرض گرسنگی قرار گرفتند، علاوه بر این‌که خیلی از زنان در معرض خطر قرار گرفته و حتی جان شان را از دست داده اند.»

هم‌چنان ملالی یکی دیگر از کارمندان معترض این مؤسسه گفت:« با تاسف با آمدن تحولات در کشور مسئولان مرکزی این دفتر یکجا با خانواده های شان کشور را ترک کرده و دیگر کارمندان و زنان مورد حمایت این مؤسسه را در میدان رها کردند.»

در همین‌حال محمدالله حقیق که خود را رئیس کشوری این مؤسسه می‌گوید، اعتراض زنان و کارمندان این مؤسسه را حق به جانب اعلام کرده و گفت که این مؤسسه یک نماینده‌گی در نیویارک امریکا دارد و مسئولان آن دفتر نمی‌خواهند که پول‌های مربوط به مؤسسه به افغانستان برسد.

او افزود:«متاسفانه مسئولان نیویارک تصمیم یک‌جانبه گرفته و کارمندان و زنان مورد حمایت این مؤسسه را در کابل بدون هیچ حمایتی در معرض خطر رها کرده‌اند.»

معترضان مسئولان مؤسسه «زنان برای زنان افغان» را به تقلب و فساد متهم کرده و می‌گویند که آنان در لیست تخلیه افغانستان به جای کارمندان این مؤسسه اعضای خانوده خودشان را درج کردند و فساد مالی نیز انجام داده‌اند.

نهاد زنان برای زنان افغان یک مؤسسه خصوصی است که در دوران نظام پیشین برای زنان بی‌سرپرست و کودکان کار می کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA