ads

لغو محدودیت‌ها بر پرداخت معاشات از سوی بانک‌های خصوصی

بانک مرکزی اعلام کرده است که محدودیت‌های وضع شده بر پرداخت معاشات کارمندان اداره‌های دولتی و غیر دولتی از سوی بانک‌های خصوصی را از میان برداشته‌ است.

خیرالدین رحمانی
25 حمل 1401
لغو محدودیت‌ها بر پرداخت معاشات از سوی بانک‌های خصوصی

محمد صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی روز چهارشنبه ( 24 حمل) با نشر پیام ویدیویی گفت که پس از این تمام کارمندان اداره‌های دولتی و غیر دولتی می‌توانند که بدون تاخیر و مانعی، تمام مبلغ معاشات شان را از بانک‌های خصوصی اخذ کنند.

از سویی‌هم، سخنگوی بانک مرکزی می‌گوید که این طرح تنها در زمینه پرداخت معاشات قابل تطبیق است و اشخاص دارنده‌ حساب‌های شخصی بانکی، مانند گذشته براساس طرح هفته‌گی و ماهانه می‌توانند پول اخذ کنند.

با این‌حال، شماری از شهروندان کشور از طرح جدید بانک مرکزی استقبال کرده و از مسئولان این بانک می‌خواهند که تمام محدودیت‌های بانکی را از میان بردارند.

هجرت‌الله، یکی از باشنده‌گان کابل با ابراز خرسندی از این اقدام بانک مرکزی می‌گوید که محدودیت‌های بانکی باید از حساب‌های شخصی نیز برداشته شود.

در عین‌حال، مسئولان اتحادیه بانک‌های خصوصی نیز از این اقدام بانک مرکزی استقبال می‌کنند.

نجیب الله امیري، رئیس اتحادیه بانک‌های خصوصی، این اقدام بانک مرکزی را گام مهم در راستای جلب اعتماد مردم به سیستم بانکی کشور خواند.

گفتنی‌است که پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، سیستم بانکی کشور با بحران مواجه شد که در نتیجه این بانک‌ها تا کنون با وضع محدودیت‌های پرداخت پول به مشتریان، به فعالیت‌های شان ادامه دادند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA