ads

کارمندان اداره تذکره‌ الکترونیکی بی معاش اند

شماری از کارمندان بخش تذکره‌ الکترونیکی اداره ملی احصائیه و معلومات، از پرداخت نشدن معاش‌های شان طی چند ماه پسین شکایت دارند.

راحله یوسفی
8 حوت 1400
کارمندان اداره تذکره‌ الکترونیکی بی معاش اند

یک تن از کارمندان این اداره در کابل که نام مستعارش را احمد نوید می‌گوید، به کلید گفت که او از شش ماه به اینسو معاش دریافت نکرده است.

وی می‌افراید، باآنکه اداره احصائیه در شش ماه اخیر میلیون‌ها افغانی از توزیع تذکره‌های الکترونیکی عاید داشته است، تاکنون معاش‌های بسیاری از کارمندان خویش را پرداخت نکرده است.

درعین حال شماری از این کارمندان می‌گویند که آنها به دلیل پرداخت نشدن معاش‌های شان با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شده‌اند.

فرامرز که تنها نان‌آور خانواده‌‌ی هشت نفری خود است، می‌گوید که درحال حاضر او با گرفتن قرض و کمک از دوستان و  نزدیکانش خرچ روزمره خانواده‌اش را تأمین می‌کند.

او افزود که بسیاری از همکارانش، به‌شمول کارمندان تازه استخدام شده، از چندین ماه به این طرف معاش نگرفته‌اند.

رازق، یکی دیگر از کارمندان اداره ملی احصائیه و معلومات که از پنچ ماه به این‌سو معاش نگرفته، می‌گوید که او برای رفت و آمد به وظیفه، حتی توان پرداخت کرایه‌موتر را هم ندارد.

وی می‌افزاید که تاکنون کارمندان این اداره چندین بار برای اخذ معاش‌های شان به اداره‌های مسئول مراجعه کرده‌اند، اما نتایج مثبت به‌دست نیاورده‌اند.

او تاکید دارد که اگر معاش کارمندان این اداره پرداخت نشود، آنان ناگزیر خواهند شد که دست به اعتصاب کاری بزنند.

با این حال، مسئولان اداره ملی احصائیه و معلومات می‌گویند که موضوع معاش‌های کارمندان این اداره با مسئولان وزارت مالیه در میان گذاشته شده است و به‌زودی معاش‌های کارمندان پرداخت خواهند شد.

محمد حلیم رفیع، سخنگوی اداره ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که با توجه به وعده‌ای که وزارت مالیه در زمینه پرداخت معاش‌های این اداره داده است، در جریان یک یا دو هفته آینده معاش‌های تمام کارمندان این اداره پرداخت خواهد شد.

وی می‌افزاید که در جریان شش ماه اخیر بیش از یک میلیون تذکره الکترونیکی در ولایت‌های مختلف به مردم داده شده و از این درک بیش از 300 میلیون افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

این درحالی‌است که اخیرا شماری از کارمندان شفاخانه محمد علی جناح در کابل و کارمندان شفاخانه کووید-19 در ولایت نیمروز نیز از پرداخت نشدن معاش‌های چندین ماهه شان  شکایت کرده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA