ads

ترمیم و تبدیل چراغ‌ها در خیابان‌های شهر هرات

شاروالی هرات اقدام به ترمیم چراغ‌های وسط خیابان‌های این شهر کرده و این اقدام وی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

سیدعارف قتالی
8 حوت 1400
ترمیم و تبدیل چراغ‌ها در خیابان‌های شهر هرات

شماری از شهروندان ضمن استقبال از این اقدام شاروالی هرات، از مسئولان این نهاد می‌خواهند که با استفاده از عواید زیادی که ماهانه از شهروندان جمع آوری می‌کنند، پروژه‌های مهم انکشافی و زیربنایی را در شهر هرات اجرا کنند.

هرچند در سال‌های پیسین در شهر هرات برای چراغ‌های سیستم نوری هزینه‌های زیادی به مصرف رسید، اما دیده می‌شود که در حال حاضر بسیاری ازین چراغ‌ها از کار افتاده‌اند.

از این رو شاروالی این شهر به تازگی روند ترمیم چراغ‌های سیستم نوری و تبدیل آن به سیستم برقی را آغاز کرده است.

حیات‌الله مهاجر، شاروال هرات شنبه شب(7 حوت) مسیر “دروازه ملک تا مستوفیت هرات” را که طی روزهای اخیر چراغ‌هایش ترمیم شده بود، افتتاح کرد.

شاروال هرات می‌گوید که این روند هم چنان ادامه دارد و آنان برنامه دارند که در تمام نواحی شهر هرات، چراغ‌های وسط خیابان را ترمیم و باعث زیبایی شهر شود.

از سوی دیگر شماری از شهروندان نصب این چراغ‌ها را یک اقدام نیک دانسته و تاکید دارند که تمام چراغ‌های خیابان‌های شهر باید ترمیم و نصب شوند.

به گفته این شهروندان در گذشته پول‌های گزافی برای ساخت چراغ‌های سیتم نوری، به مصرف رسید، اما نتیجه خوب نداد. آنها می‌گویند که اکنون انتظار دارند که این چراغ‌ها معیاری واساسی ترمیم شوند.

درعین حال فعالین مدنی در هرات عملکرد شاروالی را در این زمینه ستوده، ولی پیش‌نهادهایی نیز به شاروالی این ولایت دارند.

کامران علی‌زاده، یکی از فعالین مدنی در هرات به این باور است که شاروالی هرات باتوجه به عواید زیادی که از شهروندان جمع آوری می‌کند، باید به پروژه‌های مهم‌تر انکشافی وزیربنایی نیز توجه کند.

به گفته وی طی چند ماه اخیر مردم کمتر شاهد اجرای پروژه‌های مهم در سطح شهر از سوی شاروالی هرات بوده‌اند.

گفتنی است که چندی قبل مسئولان شاروالی هرات طرح نصب و راه اندازی چراغ‌های سیتم نوری در خیابان‌ها و جاده‌های شهر هرات را، پروژه ناقص خوانده و گفته بودند که شاروالی نظام پیشین برای نصب هر پایه سیستم نوری،  سه هزار دالر امریکایی را از پول شاروالی هزینه کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA