ads

نزدیک به 60 هزار جلد پوست قره‌قل آمادهء صادر کردن

صادر کنندگان پوست قره‌قل از ارسال بیش از 27 هزار جلد پوست قره‌قل از شهر مزارشریف به بیرون از کشور در جریان سال روان خبر داده اند.

جواد نبی‌زاده
10 عقرب 1400
نزدیک به 60 هزار جلد پوست قره‌قل آمادهء صادر کردن

آنان می‌گویند که نزدیک به 60 هزار جلد پوست دیگر نیز آماده صادر کردن بوده و از امارت اسلامی افغانستان می‌خواهند که زمینه صادرات این پوست‌ها را فراهم سازد.

مسئولان ریاست تجارت و سرمایه گذاری بلخ از باز بودن مرزهای زمینی برای صادرات اجناس خبر داده و می گویند که در آیندهء نزدیک دهلیزهای هوایی نیز آماده صادرات پوست قره‌قل خواهند شد.

عبدالخالق و روح الله، دو تن از فروشنده‌گان پوست قره‌قل می گویند، اگر زمینه صادارت و خریداران خارجی به داخل کشور فراهم گردد، ارزش این محصول بلند رفته و زمینه گردش پول در میان مردم بیشتر خواهند شد.

در همین حال محمد عارف، مدیر اداری انستیتوت قره‌قل در بلخ می‌گوید که نزدیک به 60 هزار پوست قره‌قل آمادهء صادرات به بیرون از کشور شده‌اند و امارت اسلامی تلاش دارد تا زمینه‌ء ارسال این محصول را به بیرون از کشور فراهم سازد.

مسئولان ریاست تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ می‌گویند، زمینهء صادرات از مرزهای افغانستان به بیرون از کشور مساعد بوده و هیچ‌گونه مشکل در این زمینه وجود ندارد.

مولوی یار محمد شبیر، رئیس این اداره می‌گوید که در آینده نزدیک زمینهء ارسال این تولیدات از طریق دهلیز هوایی به بیرون از کشور نیز فراهم خواهند شد.

کلاه‌ها و لباس‌های قیمتی قره‌قل از تولیدات باارزش ولایت‌های شمال افغانستان می‌باشند که از گذشته‌های دور این صنعت از جمله اقلام مشهور صادراتی افغانستان محسوب می‌شود.

قالین و میوه خشک نیز از جمله اقلام صادراتی ولایت‌های شمال کشور بوده که از این رهگذر سالانه میلیون‌ها دالرعاید کشور می شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA