ads

امریکا حمله‌های طالبان را محکوم کرد

وزیر امور خارجه امریکا، حمله‌های طالبان و وارد شدن تلفات به غیر نظامیان در افغانستان را محکوم کرد.

نویسنده: جمشید مجددی
15 اسد 1400
امریکا حمله‌های طالبان را محکوم کرد

انتونی بلینکن، در تویترش نگاشته که در گفت‌وگوی تلفونی با عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، بر تعهد امریکا برای دستیابی به یک راه حل سیاسی، عادلانه و پایدار که منجر به ختم جنگ در افغانستان گردد، تاکید کرده است.
در همین حال، در یک اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی آمده که دو طرف، در مورد راه‌های تسریع مذاکرات برای دستیابی به یک توافق همه‌شمول که به حقوق افغان‌ها به شمول زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارد، برای مردم افغانستان حق بدهد تا در تعیین رهبران خود نقش داشته باشند و به گروه‌های هراس افگن اجازه فعالیت و تهدید علیه کشورهای دیگر را ندهد، بحث کردند.
این درحالی‌ست که بر اساس توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان، قرار است تمام نیروهای امریکایی و ناتو، تا حدود یک هفته دیگر از افغانستان خارج شوند.
اما به گفته مقام‌های افغان و امریکایی، همزمان با آغاز روند بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان حمله‌های شان را تشدید بخشیده و ده‌ها ولسوالی را تصرف کردند.
از سویی هم، این گروه که بر برخی شهرها به‌شمول هرات، کندهار و لشکرگاه حمله‌ کرده است و به قتل عام مردم و ارتکاب جنایت‌های جنگی در چند هفته گذشته نیز متهم شده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA