ads

وزارت صحت: کشور در حال گذار از موج سوم کرونا قرار دارد

مسوولان وزارت صحت عامه از کاهش آمار مثبت ویروس کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس خبر داده، می‌گویند که در حال حاضر ویروس کرونا سیر نزولی داشته و کشور در حال گذار از موج سوم این ویروس قرار دارد.

خیرالبنات سادات
13 اسد 1400
وزارت صحت: کشور در حال گذار از موج سوم کرونا قرار دارد

 

همزمان با نگرانی وزارت صحت عامه از بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌ها، اکنون مسوولان این وزارت می‌گویند که از یک هفته  بدین‌سو  در آمار مثبت ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کاهش قابل توجه، دیده می‌شود.

به گفته‌ی آنان، اکنون سیر ویروس در کشور نزولی بوده و احتمال دارد که در کم‌ترین زمان ممکن موج سوم این ویروس در کشور خاتمه یابد.

عثمان طاهری، معاون سخن‌گوی وزارت صحت عامه، روز چهارشنبه در مصاحبه با کلید گفت، با آن‌که با فعال‌شدن مکاتب و ساحات مزدحم فکتورهای خطر وجود دارد؛ اما آمارهای یک هفته‌ی گذشته، کاهش در شمار مصاب‌شده‌‌گان را نشان می‌دهد.

همزمان با این، آقای طاهری، می‌گوید که تا کنون 150 هزار استاد مکتب‌ها‌ و پوهنتون‌ها‌ تحت پوشش پروسه‌ی واکسین قرار گرفته‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

با این حال، مسوولان شفاخانه‌ی محمد علی جناح، از کاهش 95درصدی در شمار بیماران و همچنان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این شفاخانه خبر می‌دهند.

عید ولی، رییس شفاخانه‌ی محمد علی‌ جناح روز شنبه در صحبت  با کلید، گفت  که از یک هفته به این طرف، روزانه کم‌تر از پنج بیمارعاجل به این شفاخانه مراجعه می‌کنند.

به گفته‌ی وی، به دلیل این‌که روزانه میزان مراجعه بیماران به بخش عاجل شفاخانه‌ی محمد علی جناح به حداقل آن تقلیل یافته است، بخش عاجل این شفاخانه به شفاخانه افغان جاپان منتقل گردید.

با این حال، فضل محمد، یک‌تن از باشنده‌گان کابل، می‌گوید که هنوزهم تهدیدهای برخاسته از ویروس کرونا وجود دارد.

وی، از شهروندان کشور می‌خواهد تا در برابر این ویروس بی‌تفاوت نباشند.

وزارت صحت عامه در حالی از کاهش آمار مثبت کرونا در کشور سخن می‌زند که هفته‌ی گذشته هشدار داده بود، به دلیل بی‌توجهی مردم به موارد صحی در ایام عید، احتمال دارد که پس از چهار روز آمار مثبت ویروس کرونا در کشور افزایش یابد.

گفتنی‌ست که براساس آمارهای رسمی وزارت صحت عامه، در شبانه‌روز گذشته 428 تن به ویروس کرونا مصاب شده‌اند.

بربنیاد این آمارها، 28 تن در شبانه‌روز گذشته بر اثر این ویروس جان باخته‌اند.

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA