ads

انتقاد جبهه مقاومت هرات از کم‌توجهی حکومت در رساندن تجهیزات جنگی

همزمان با تشدید جنگ در دروازه‌های شهر هرات جبهه مقاومت از کم‌توجهی حکومت نسبت به تامین تجهیزات جنگی انتقاد می‌کند.

سمیه ولی‌زاده
10 اسد 1400
انتقاد جبهه مقاومت هرات از کم‌توجهی حکومت در رساندن تجهیزات جنگی

اعضای این جبهه، می‌گویند که از چهار روز به این‌سو جنگ در حومه‌های شهر از سوی نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی با طالبان مسلح شدت یافته است.

عبدالرزاق احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت در هرات می‌گوید که طی روزهای اخیر در شرق هرات ساحه پل پشتون، پل ساوه، پل مالان، منادار، کبابیان، برخی دیگر از قریه‌های انجیل‌ منتهی به غرب هرات، غیبتان، و در منطقه کمرکلاغ هرات نیز جنگ شدت یافته است.

سخنگوی جبهه‌ی مقاومت، بیان می‌کند که تاکنون حکومت برای حمایت از نیروهای جبهه مقاومت هیچ کمکی نکرده است و این نیروهای با استفاده از سلاح‌های شخصی تحت رهبری محمد اسماعیل علیه طالبان مبارزه می‌کنند.

سخنگوی جبهه مقاومت علاوه می‌کند که اکنون در میدان‌های جنگ نیروهای امنیتی و مقاومت با طالبان خارجی که اتباع کشورهای پاکستان، ازبکستان و تاجیکستان هستند، می‌جنگند.

خواستیم نظر وزارت‌های دفاع و داخله در مورد کمک تجهیزات جنگی به نیروهای مقاومت مردمی را داشته باشیم؛ اما با تماس‌های مکرر موفق نشدیم.

در همین‌حال، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که امروز یک‌شنبه(۱۰ اسد) حدود ۳۰۰ نیروی قطعه خاص ۵۵۵ همراه با معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله به ولایت هرات وارد شدند.

آقای فرهاد، می‌افزاید که در نتیجه دو روز جنگ نیروهای امنیتی و مقاومت با طالبان مسلح بیش از ۳۰۰ تن از اعضای این گروه کشته و زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که در نبردهای دو روز اخیر به نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی هم تلفاوتی وارد شده است؛ اما تاکنون آمار دقیق آن مشخص نیست.

حبیب‌الرحمن پدرام، نماینده مردم هرات در ولسی جرگه، می‌گویند که نماینده‌های هرات برای بهبود اوضاع امنیتی این ولایت پیشنهاد نمودند که محمد اسماعیل به حیث والی، نصیراحمد علومی رییس امنیت ملی، گلبدالدین الکوزی، قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر و جمعه‌گل عدیل به سمت قوماندان امنیه هرات گماشته شوند.

با این‌همه، شماری از باشنده‌گان ولایت هرات از تشدید جنگ‌ها در نزدیکی شهر ابراز نگرانی می‌کنند.

آنان، می‌گویند که ضعف در اراده‌ی حکومت و مبهم‌بودن روند مذاکرات سبب افزایش جنگ‌‌ها شده که این موضوع بیش‌تر مردم را آواره کرده است.

گفتنی‌ست که در یک هفته‌ی اخیر جنگ علاوه بر هرات در سایر ولایات‌ هم تشدید یافته است.

سخنگوی نیروهای مسلح امروز یک‌شنبه (۱۰ اسد) اعلام کرده است که در این مدت در ۲۲۱ عملیات نیروهای دولتی یک‌هزار و ۳۲۳ طالب کشته و ۷۷۰ تن دیگر از اعضای این گروه زخمی‌ شده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA