ads

در اثر منهدم‌شدن یک  پایه برق وارداتی در ولایت پروان،برق کابل و ولایات  دیگر بازهم قطع گردید.

مسوولان شرکت برشنا، می‌گویند که حوالی ساعت 4:25 دقیقه صبح روز چهارشنبه، یک پایه برق وارداتی در ساحه جنگل‌باغ مرکز ولایت پروان، از سوی افراد مسلح ناشناس منهدم شد.

خیرالبنات سادات
9 سرطان 1400
در اثر منهدم‌شدن یک  پایه برق وارداتی در ولایت پروان،برق کابل و ولایات  دیگر بازهم قطع گردید.

 

به گفته‌ی این مسوولان، در پی انهدام آن برق کابل و چندین ولایت دیگر قطع گردید.

این پایه برق در حالی انفجار داده می‌شود که چندی قبل دو پایه برق وارداتی در منطقه سالنگ در شمال کابل منهدم شدند که به گفته‌ی مسوولان شرکت برشنا به دلیل صعب‌العبوربودن مسیری که در آن پایه‌های برق قرار داشتند و نیز قطع خط انتقال برق به دلیل درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی خنجان ولایت بغلان، بیش‌تر قسمت‌های شهر کابل برای چندین هفته‌ی متوالی در 24 ساعت کمتر از دو سه ساعت برق داشتند.

سنگر نیازی، سخنگوی شرکت برشنا، روز چهارشنبه در مصاحبه با کلید، ضمن تایید این رویداد گفت در شش ماه گذشته این سی‌وششمین پایه است که از سوی دشمنان روشنایی انفجار داده می‌شود.

به گفته‌ی آقای نیازی، تیم تخنیکی شرکت برشنا به ساحه اعزام شده و کار بالای ترمیم پایه تخریب شده آغاز شده است.

همزمان با این، شماری از شهروندان کابل در واکنش به تخریب پایه‌های برق، حکومت را در تامین امنیت این پایه‌ها ناتوان می‌دانند.

جواد احمدی، یک‌تن از شهروندان کابل، حکومت را در تامین امنیت پایه‌های برق به کوتاهی متهم نموده می‌گوید که حکومت طرح امنیتی کارا برای تامین امنیت پایه‌های برق ندارد.

وی، از حکومت می‌خواهد تا کسانی را که در پیوند به تخریب و انفجار پایه‌های برق بازداشت کرده است مجازات سنگین کند تا مایه عبرت برای دیگران باشد.

از سوی دیگر، پیمان یک‌تن از باشنده‌گان ناحیه هفتم شهر کابل، می‌گوید که انفجار پایه‌های برق از سوی افراد اوباش و باج‌گیر سبب شده تا بیش‌ترین بخش‌های پایتخت در شبانه‌روز کم‌تر از نیم ساعت برق داشته باشند.

وی، می‌گوید در شرایط همه‌گیری کرونا که شفاخانه‌ها و مراکز تولید آکسیجن به برق نیاز دارند، دشمنان مردم افغانستان دست به چنین جنایت می‌زنند.

وزارت امور داخله، می‌گوید که در هفته‌های اخیر، چندین تن را به اتهام تخریب و انفجار پایه‌های برق بازداشت کرده‌اند و در نتیجه تحقیقات از آنان، سرنخ‌هایی نیز به‌دست آمده‌است.

احمد ضیا ضیا، معاون سخنگوی وزارت امور داخله روز چهارشنبه در مصاحبه با کلید، می‌گوید که این وزارت طرحی را روی دست دارد که در آن  برعلاوه‌ی تقویت منابع اطلاعاتی و استخباراتی، روی مشارکت مردم در تامین امنیت تاسیسات عام‌المنفعه به‌ویژه پایه‌های برق تمرکز صورت گرفته است.

این در حالی‌ست که پیش از این نیز چندین مرتبه پایه‌های برق وارداتی در ولسوالی‌های بگرام و سالنگ این ولایت منهدم شده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA