ads

تهیه و نشر اولین سریال تلویزیونی(جمیله و جعفر) در بامیان

برای نخستین‌بار، سریال تلویزیونی در ولایت بامیان از سوی نهاد اکادمی هنر و تلویزیون بامیان تهیه و نشر شده که با استقبال جوانان و فرهنگیان و باشنده‌های این ولایت روبه‌رو شد.

اسحق اکرمی
8 سرطان 1400
تهیه و نشر اولین سریال تلویزیونی(جمیله و جعفر) در بامیان

سریال عاشقانه‌ی جمیله و جعفر که روی موضوعات فقر، بی‌کاری و خصوصاً مهاجرت پرداخته است، در سال گذشته در ولایت بامیان با هنرنمایی سینماگران و فیلم‌سازان و با گروه از کارگردانان عاقله فرهنمند، رحمان عالمی و حسن ناطقی تهیه شده و یک هفته می‌شود که این سریال نشر شده‌است.

عاقله فرهمند، یکی از کارگردان این سریال، می‌گوید که بامیان مکان مناسب و خوب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خصوصاً سینما می‌باشد.

او، می‌گوید که در این سریال وضعیت زنده‌گی مردم و رسم و رواج‌ها را به تصویر کشانیده‌اند.

بعضی از رسم و رواج‌های ناپسند در این ولایت وجود دارد که در این سریال روی این موضوعات پرداخته شده که نباید مردم چنین فرهنگ‌های ناپسند را عملی سازند.

در این سریال، ده‌ها بازی‌گر محلی و بومی نقش بازی کرده‌اند و آنان خواهان تهیه و نشر فیلم و سریال‌های بعدی نیز می‌باشند.

اسد ملک‌پور، یکی از جوانانی که در این سریال نقش بازی کرده، می‌گوید که نخست به مدت دو ماه دوره‌ی بازی‌گری و فیلم‌سازی را آموزش دیده و بعداً در سریال جمیله و جعفر نقش بازی نموده است.

با آن‌که در اکثر تلویزیون‌های افغانستان، فیلم و سریال‌های خارجی نشر می‌شود؛ اما باشنده‌های بامیان از تهیه و نشر سریال محلی(جمیله و جعفر) استقبال نموده و می‌گویند که هرچه از رسم و رواج مردم فیلم و سریال تهیه شود، بهتر است و وضعیت زنده‌گی مردم انعکاس پیدا نماید.

گفتنی‌ست که بامیان یکی از ولایات امن افغانستان است و بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خصوصاً تهیه فیلم و سریال می‌باشد.

در این ولایت در طی ۴ سال گذشته در حدود ۱۰۰ فیلم کوتاه و طولانی از سوی بامیان فیلم ساخته شد که در نقاط مختلف کشور و جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA