ads

نگرانی باشنده‌گان هرات از افزایش قیمت مواد نفتی

شماری از باشنده‌گان ولایت هرات، از افزایش قیمت مواد نفتی در این ولایت، به شدت انتقاد نموده و حکومت‌ را به بی‌توجهی در زمینه کنترول قیمت‌ها و عدم نظارت از بازار متهم می‌کنند.

نویسنده: مهرو سروری
6 سرطان 1400
نگرانی باشنده‌گان هرات از افزایش قیمت مواد نفتی
عکس از شبکه‌های اجتماعی

به گفته آنان، درحال حاضر قیمت فی‌لیتر پطرول و دیزل که ده روز قبل به ۳۸ تا ۴۰ افغانی خریداری می‌کردند؛ به ۴۵ تا ۴۷ افغانی و فی‌کیلو گاز نیز به ۵۰ افغانی به فروش می‌رسد.
باشنده‌گان هرات، با اشاره به ضعف اقتصادی مردم تاکید کردند که عدم نظارت از قیمت‌ها، باعث شده تا فروشنده‌گان مواد نفتی به گونه خودسرانه قیمت مواد سوخت را افزایش دهند.
در همین حال، عبدالقدیر جامی؛ یک‌تن از گازفروشان هرات گفت، قیمت فی کیلو گاز از اول ماه رمضان تاکنون، ۱۵ افغانی افزایش یافته است.
وی تصریح کرد، ‌اکنون هر ‌کیلو گاز را ۴۸ افغانی خریداری و به ۵۰ افغانی به مردم به فروش می‌رساند.
از سویی هم، برخی تیل‌فروشان در هرات می‌گویند؛ از یک هفته به‌اینسو قیمت پطرول و دیزل از ۳۸ و ۴۲ افغانی به ۴۵ و ۴۷ افغانی افزایش یافته است.
با این همه، احمد مرتضی زیوری؛ رییس اداره نفت و گاز ولایت هرات، افزایش قیمت مواد نفتی در سطح جهان، بلند رفتن نرخ دالر در برابر پول افغانی و کاهش واردات مواد نفتی و گاز مایع را از راه بندرهای تورغندی و اسلام قلعه، از دلایل اصلی افزایش قیمت مواد سوخت در بازارهای داخلی عنوان می‌کند.
وی، در صحبت با کلید، از روی دست گرفتن تدابیری برای کاهش قیمت مواد نفتی در ولایت هرات خبر داده، گفت که هیئتی متشکل از نماینده‌گان اداره‌های محلی، سارنوالی و نفت وگاز برای نظارت از کمیت و کیفیت قیمت‌ها مؤظف گردیده و با متخلفین به صورت جدی برخورد خواهد کرد.
از سویی هم، جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات می‌گوید، به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ مواد نفتی و گران فروشی، از سوی اداره محلی به مسوولان مربوطه به خصوص اداره نفت و گاز، هدایات لازم داده شده است.
بر اساس معلومات ریاست مواد نفت و گاز مایع، همه روزه بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ تانکر حامل مواد نفتی به‌شمول تیل و گاز مایع از راه مرزهای اسلام‌قلعه و تورغندی وارد هرات می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA