ads

ولسوالی قادس بادغیس در محاصره اقتصادی طالبان قرار دارد

شماری از اعضای شورای ولایتی و باشنده‌گان ولایت بادغیس از محاصره اقتصادی ولسوالی قادس و سطح بلند تهدیدات امنیتی در ولسوالی‌های آبکمری و مقر این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

نویسنده: مهرو سروری
3 سرطان 1400
ولسوالی قادس بادغیس در محاصره اقتصادی طالبان قرار دارد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

عبدالعزیز بیک؛ رییس شورای ولایتی بادغیس به کلید گفت، از ده روز به‌اینسو بیش از یک هزار خانواده در ولسوالی قادس، در محاصره اقتصادی قرار داشته و طالبان اجازه ورود موترهای باربری را به این ولسوالی نمی‌دهند.
به گفته وی، ادامه این روند باعث بی‌جا‌شدن باشنده‌گان ولسوالی قادس، احتکار و افزایش قیمت مواد خوراکی در این ولسوالی‌ خواهد شد.
رییس شورای ولایتی بادغیس تاکید کرد که حکومت، باید برای شکستن محاصره اقتصادی ولسوالی قادس، تدابیر جدی را روی دست بگیرد و برای جلوگیری از پیش‌روی طالبان در این ولایت، عملیات‌های هوایی و زمینی راه‌اندازی کند.
در همین حال، شماری از باشنده‌گان ولایت بادغیس می‌گویند، تاکنون هیچ‌گونه اقداماتی از سوی حکومت برای شکستن محاصره اقتصادی ولسوالی قادس صورت نگرفته است.
با این حال، مسوولان محلی ولایت بادغیس، از روی دست گرفتن تدابیر جدی و راه‌اندازی عملیات‌های تصفیوی، هوایی و زمینی، برای باز شدن راه‌ مواصلاتی قادس – قلعه نو و ورود موترهای باربری به این ولسوالی خبر می‌دهند.
حسام‌الدین شمس؛ والی بادغیس گفت که راه‌های فرعی منتهی به این ولسوالی، برای انتقال مواد خوراکی باز است و باشنده گان این ولسوالی هیچ‌گاهی با کم‌بود مواد غذایی و قحطی روبرو نخواهند شد.
از سویی هم، شمس وضعیت امنیتی در این ولایت را نسبت به گذشته خوب خوانده، از ایجاد کمربند امنیتی در شهر قلعه نو، افراز بیزهای امنیتی، جذب نیروهای تازه نفس و تقویت نیروهای امنیتی در این ولایت نیز سخن می‌زند.
بادغیس، یکی از ولایت‌های غربی کشور است که از چندی به‌اینسو طالبان با افزایش تحرکات‌شان، در کنار وارد ساختن تلفات به نظامیان و غیرنظامیان، توانسته‌اند ولسوالی‌های غورماچ، بالامرغاب و جوند این ولایت را نیز به تصرف خود درآورند.
به گفته مسوولان محلی بادغیس، هم‌اکنون حکومت بر ولسوالی‌های قادس، مقر و آبکمری حاکمیت دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA