ads

عملیات تصفیوی در برخی ولسوالی‌های هرات آغاز شد

با شدت گرفتن درگیری‌ها در برخی ولسوالی های هرات، مقام‌های محلی از آغاز عملیات تصفیوی به هدف باز پس‌گیری مناطق از دست رفته خبر داده و از کشته شدن نزدیک به ۷۰ طالب مسلح در این ولایت خبر می‌دهند.

نویسنده: مهرو سروری
1 سرطان 1400
عملیات تصفیوی در برخی ولسوالی‌های هرات آغاز شد

جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات با اشاره به بیرون شدن نیروهای امنیتی از حالت دفاعی به تهاجمی گفت، دوشنبه شب (31 جوزا) نیروهای امنیتی عملیات تصفیوی را در ولسوالی پشتون‌زرغون آغاز کرده که در نتیجه آن، علاوه بر خسارات هنگفت مالی به طالبان ۵۰ تن از افراد این گروه نیز کشته و زخمی شدند.
به گفته وی؛ در نتیجه عملیات هوایی در این ولسوالی، نزدیک به ۱۵ عراده موتر و موترسایلکل و بیش از ۴۰ میل سلاح مختلف‌النوع و مقداری سلاح ومهمات دیگر این گروه نیز از بین رفته است.
از سویی هم، فرهاد گفت که درنتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های گلران و فرسی ۲۰ طالب مسلح کشته و زخمی شدند.
به گفته فرهاد، در این عملیات که تاکنون ادامه دارد، به نیروهای امنیتی تلفات وارد نشده است.
در همین حال، محمد نعیم غیور؛ آگاه امور نظامی به کلید گفت، حکومت باید با راه‌اندازی عملیات تصفیوی، برای کسب اعتماد مردم و تقویت روحیه نیروهای امنیتی، به بازپس‌گیری مناطق از دست رفته اقدام کند.
از سویی هم، عبدالرحیم صالحی تیموری؛ عضو شورای ولایتی هرات، راه‌اندازی عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی برای بازپس گیری مناطق از دست رفته را یک اقدام نیک خوانده، گفت که حکومت باید از نیروهای مردمی نیز در این عملیات‌ها استفاده کند.
همزمان با این، شماری از باشنده‌گان و فعالان مدنی ولایت هرات، با راه‌اندازی کمپاین اهدای خون، حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.
آنان، هدف از راه‌اندازی این کمپاین را روحیه‌بخشی وانگیزه‌دهی به نیروهای امنیتی در میدان‌های نبر عنوان کردند.
مسولان محلی، در حالی از راه‌اندازی عملیات تصفیوی در برخی ولسوالی‌های هرات خبر می‌دهند که ولسوالی اوبه این ولایت، از یک هفته به اینسو در تصرف طالبان قرار دارد و در ولسوالی‌های گلران، شیندند، ادرسکن، زنده‌جان و کشک رباط‌سنگی، هرزگاهی حمله‌های طالبان شدت می گیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA