ads

نگرانی‌ها از افزایش تهدیدات امنیتی در برابر بند سلما

همزمان با نگرانی‌ها از افزایش تهدیدات امنیتی در برابر بند سلما؛ مسوولان محلی ولایت هرات از روی دست گرفتن تدابیر جدی امنیتی در برابر حفظ این بند سخن می‌زنند.

مهرو سروری
31 جوزا 1400
نگرانی‌ها از افزایش تهدیدات امنیتی در برابر بند سلما

 

این درحالی‌ست که روز یک‌شنبه انفجار ماین  در نزدیکی یکی از پوسته‌های محافظتی بند سلما جان دو سرباز اردوی ملی را گرفت.

برخی از منابع مردمی ولسوالی چشت که نمی‌خواهند نامی از آنان گرفته شود به کلید، می‌گویند که از یک هفته بدین‌سو صدها طالب از ولسوالی‌های ولایات غربی کشور همچون شهرک، تولک، ساغر، اوبه، پشتون زرغون در اطراف بند سلما تجمع کرده و قصد حمله بالای این بند را دارند.

با این حال، الله‌محمد همدرد، قومندان کندک بند سلما با اشاره به حضور گسترده‌ی طالبان در ولسوالی‌های اطراف بند سلما، می‌گوید که روز یک‌شنبه درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در اطراف بند سلما صورت گرفت که بعد از مدتی طالبان با متحمل‌شدن تلفات سنگین عقب رانده شده‌اند.

او، تاکید می‌کند که برای محافظت بند سلما خواهان اعزام نیروی کمکی بیش‌تر از سوی اداره‌ی محلی نیز شدند.

با این وجود، مسعوده کرخی، نماینده‌ی مردم هرات در ولسی جرگه، افزایش تهدیدات امنیتی در برابر بند سلما را  به‌شدت نگران‌کننده عنوان نموده و آن را نشانه‌یی از نبود برنامه‌ی منظم برای حفظ پروژه‌های عام‌المنفعه می‌داند.

از طرفی هم، نظام‌الدین خپلواک، سخنگوی اداره‌ی ملی تنظیم امور آب افغانستان، تهدیدات امنیتی در برابر بندها‌ی آب‌گردان و پروژه‌های عام‌المنفعه را پذیرفته، می‌گوید که این اداره در هماهنگی با ارگان‌های امنیتی برای پیش‌برد فعالیت‌های شان در این بند  تلاش می‌کند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، می‌گوید که  آماده‌گی‌های کافی برای دفع هرگونه تحرکاتی که از جوانب مختلف در برابر بند سلما سازمان‌دهی گردد، وجود دارد.

به گفته‌ی وی، نیروی کافی برای تامین امنیت ولسوالی چشت و بند سلما وجود دارد و در صورت نیاز نیروی کمکی نیز اعزام خواهد شد.

نگرانی‌ها از تهدیدات بلند امنیتی در ولسوالی چشت شریف و بند سلما، در حالی افزایش یافته‌است که طالبان هفته‌ی گذشته توانستند ولسوالی اوبه‌ی هرات که همجوار ولسوالی چشت می‌باشد را به کنترل خود بیاورند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA