ads

نبود شاروال در هرات، بر تمام امورات این اداره سایه افکنده‌است

نبود شاروال در هرات بر تطبیق پروژه‌های انکشافی، خدمات شهری و جمع‌اوری عواید اداره‌ی شاروالی سایه افکنده‌است.

سمیه ولی‌زاده
7 ثور 1400
نبود شاروال در هرات، بر تمام امورات این اداره سایه افکنده‌است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

شماری از اعضای شورای شهر در ولایت هرات در جلسه شفافیت و حساب‌دهی کارکرد اداره‌ی شاروالی، مسوولان این اداره را به کارشکنی و بی‌پروایی متهم می‌کنند.

عبدالرحمان مولوی‌زاده، معاون شورای شهر هرات نبود، شاروال را از دلایل اصلی این چالش‌ها عنوان کرده می‌افزاید که تاکنون طرح بودجه‌ی سال روان مالی از سوی شاروالی هرات ترتیب نشده‌است.

مولوی‌زاده، علاوه بر این، عدم تطبیق بیش از بیست پروژه‌ی انکشافی در سال گذشته مالی را یکی دیگر از کم‌کاری‌های شاروالی هرات بیان می‌کند.

او می‌افزاید، ضعف در کار اداره‌ی شاروالی سبب شده که طی چهارماه از سال روان مالی، از میان هفت‌صد میلیون افغانی عواید تعیین شده تنها ده درصد آن جمع‌آوری شود.

همچنان احمدشاه پیرزاده، یکی دیگر از اعضای شورای شهر هرات، می‌گوید که کار موقتی شاروالان در اداره‌ی شاروالی هرات باعث شده که خدمات شهری و روند تطبیق پروژه‌های انکشافی این اداره با پرسش مواجه شود.

این عضو شورای ولایتی هرات هرات به هدف بهبود خدمات شهری و شفافیت کار در اداره‌ی شاروالی، تاکید می‌کند که شاروال باید به اساس انتخاب مردم تعیین شود.

در همین‌حال، محمدنعیم بهیر، معاون اداره‌ی شاروالی هرات وجود خلاء و نواقص کاری در زمینه‌ی تطبیق برخی از پروژه‌های انکشافی اداره‌اش را به دلیل نبود شاروال می‌پذیرد؛ اما تعلل در ترتیب طرح بودجه‌ی شاروالی را از سوی کارمندان این اداره رد می‌کند.

بهیر، می‌گوید که طرح بودجه‌ی سال روان مالی آماده و برای نظرخواهی به بورد شورای شهر فرستاده شده که پس از آن جهت تصویب به مرکز ارجاع خواهد شد.

معاون شاروالی هرات می‌افزاید که در سال روان مالی به منظور شفافیت در جمع‌آوری عواید از سیستم الکترونیکی آی اف ام اس استفاده می‌شود که تمامی کارمندان شاروالی آشنایی کامل به این سیستم ندارند.

به گفته‌ی وی، به همین دلیل در سال روان مالی عواید اداره شاروالی هنوز طبق پلان جمع‌آوری نشده‌است.

بهیر می‌گوید که در سال گذشته مالی نیز از مجموع ۷۰۰ میلیون افغانی عواید تعیین شده ۵۰۰ میلیون افغانی جمع آوری شده بود.

از سویی هم، شماری از باشنده‌های هرات، از کندی کار پروژه‌های انکشافی به ویژه ساخت سرک دروازه قندهار انتقاد می‌کنند.

آنان مسوولان اداره‌ی شاروالی را به فساد مالی و ضعف مدیریت متهم می‌کنند.

اما محمد نعیم بهیر، معاون شاروالی هرات، می‌گوید که کیفیت پایین مواد ساخت سرک دروازه قندهار منجر شده که روند تطبیق این پروژه به کندی مواجه شود.

بهیر اطمینان می‌دهد که به زودی این چالش برطرف و به سرعت روند ساخت سرک دروازه‌ی قندهار پیش خواهد رفت.

بربنیاد آمار شاروالی هرات، در سال گذشته‌ی مالی از مجموع چهل پروژه‌ی انکشافی این اداره کم‌تر از بیست پروژه‌ی آن تطبیق شده که از این میان تنها دو پروژه‌ی جدید و سایر پروژه‌های انتقالی بوده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA