ads

اقدام دیگر برای تامین امنیت

نصب کمره‌های امنیتی پیشرفته در شهر کابل یک اقدام مورد نیاز در تامین امنیت است و می‌تواند تا حدی، جلو حملات تروریستی و جرایم جنایی را بگیرد، اما نیاز است که عملی شدن این طرح، خیلی زمان‌گیر نباشد.

کلید
17 جدی 1399
اقدام دیگر برای تامین امنیت
عکس از شبکه‌های اجتماعی

به شمول موارد حقوقی و اخلاقی، سایر موارد آن نیز پیشاپیش بررسی گردد.
امرالله صالح معاون اول رییس جمهور و مسوول تامین امنیت شهر کابل، امروز در صفحه فسبوکش نوشته است، اخرین باری که در کابل کمره‌های امنیتی به صورت منظم نصب گردید، سال 2008 میلادی بود، اکنون که تکنالوژی پیشرفت نموده، قرار برین است تا کابل بهتر و مخفی‌تر از گذشته، زیر پوشش کمره‌های امنیتی قرار گیرد.
امرالله صالح نوشته است که این برنامه به ارزش یک صد ملیون دالر امریکایی به کمک متحدین افغانستان تطبیق می‌گردد.
او به این باور است که با نصب این کمره‌های مخفی، ساحه را به روی تروریست و دزد، تنگ‌تر می‌سازد.
با افزایش ناامنی و ترورهای هدفمندی که از چند ماه به این‌سو، فضای کابل را پر از وحشت نموده است، این طرح یک نیاز جدی به حساب می‌رود، اما مساله‌ مخفی بودن کمره‌ها تا جایی نگران‌کننده است؛ چون مسایل حقوقی و اخلاقی نیز شامل این نگرانی می‌شود.
با وجود این مسایل پرسش‌های دیگری هم در این زمینه وجود دارد که پاسخ دادن به آن می‌تواند در رفع نگرانی‌ها نقش داشته باشد.
باید پاسخ داده شود که طرح یاد شده تا چه حدی عملی است و چقدر زمان‌ می‌برد‌؟
مردم که دیگر از سطح بالای فعالیت‌های تروریستی و جنایی به ستوه آمده اند، می‌پرسند که این طرح تا چه حد به کاهش جرایم و فعالیت‌های تروریستی و کشتار هدفمند ‌می‌انجامد؟ و آیا یک گام واقعی برای تامین امنیت بهتر است؟
پرسش مهم دیگر اینست که طرح فوق تمام شهر کابل را تحت پوشش قرار می‌دهد و یا ساحات و مناطق خاصی را؟
مردم همیشه طرح‌ها برای تامین امنیت را استقبال کرده و می‌کنند و به این باوراند که به اساس قانون، از مصونیت کامل در جامعه باید برخوردار باشند.
به این اساس در چنین طرح‌های باید به این مورد توجه خاص صورت گیرد.
آنان می‌پرسند که آیا در کنار عملی نمودن طرح یاد شده، موارد حقوقی و اخلاقی نیز در نظر گرفته شده و یا خیر؟
این دومین بار است که حکومت افغانستان برای تامین امنیت هرچه خوب‌تر و بهتر در شهرکابل، طرحی را روی دست می‌گیرد.
چندی پیش، حکومت اعلان کرد که در نظر دارد برای تامین امنیت کابل، تعداد پولیس را دو برابر سازد و این پولیس باید دارای دانش حقوقی کامل باشد.
باوجود آن‌که برای تامین صلح در افغانستان همین اکنون مذاکرات بین‌الافغانی آغاز گردیده و دور دوم آن در جریان است، وضعیت امنیتی بیش از پیش نگران‌کننده شده و نیاز است تا به موفقیت رسیدن مذاکرات که فکر می شود، مدت زمان زیادی را در بر خواهد گرفت، حکومت برای تامین امنیت در کابل و سایر ولایات افغانستان و در کنار دو برابر سازی پولیس و نصب کمره‌های مخفی، روی طرح‌های عملی امنیتی دیگر نیز فکر کند و به زودترین فرصت برای عملی شدن آن زمینه سازی نماید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA