ads

حکومت و عدم آگاهی‌دهی به‌ موقع

آگاهی‌ندادن دقیق و به‌ موقع از سوی حکومت، نه تنها همواره باعث خلق مشکلات اجتماعی و روانی گردیده‌است، بل زمینه‌ی پخش و نشر اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی را هم فراهم نموده که به باور مردم نسبت به حکومت صدمه می‌زند.

کلید
7 جدی 1399
حکومت و عدم آگاهی‌دهی به‌ موقع

 

روز گذشته، نیروهای امنیتی در منطقه ۳۱۵ خیرخانه‌مینه، عملیاتی را سازمان‌دهی نموده بودند که گفته می‌شود این ساحه بیش از ۲۰ ساعت زیر تدابیر جدی امنیتی قرار داشت. در این عملیات در صفحات اجتماعی از گرفتاری چند تن از جاسوسان چینایی خبر داده شد و عکس‌هایی به نشر رسید که پس از ایرادها و انتقاداتی دوباره تکذیب گردید.

امرالله صالحِ معاون اول ریاست جمهوری امروز در صفحه‌ی فیسبوکی‌اش نوشته است که در عملیات تلاشی در منطقه خیرخانه هیچ تبعه‌ی خارجی دستگیر نشده‌است.

آقای صالح در حالی گرفتاری چنیایی‌ها را در عملیات دیروز تکذیب می‌کند که یکی از رسانه‌های هندی در تازه‌ترین گزارش خویش نوشته‌است که چینایی‌ها با پادرمیانی پاکستان با شبکه‌ی حقانی به توافق رسیده‌اند که آنان در کابل دست به ترور خواهند زد و در مقابل شبکه‌ی حقانی جلو فعالیت‌های ایغور را خواهد گرفت.

این دو مورد متفاوت در مورد دستگیری چینایی‌ها، پرسش‌هایی را به وجود آورده که نپرداختن به آن، به حکومت صدمه وارد می‌کند.‌

چرا خبر گرفتاری چند تن از جاسوسان چینایی در رسانه‌های اجتماعی پیچید و دوباره از سوی حکومت تکذیب شد؟ آیا حکومت چیزی را از مردم پنهان می‌کند؟  چرا حکومت اطلاعات دقیق را در اختیار مردم قرار نمی‌دهد؟ آیا گزارش‌های رسانه‌های هندی در خصوص گرفتاری و بازداشت چینایی‌ها درست است؟ و یا که در پشت پرده کدام بازی بزرگی جریان دارد؟

عملیات انجام‌شده که بیست ساعت طول کشید با آن‌که اقدامات این‌چنینی برای حفظ مصونیت عمومی یک اقدام خوبی پنداشته می‌شود، اما پرسش‌برانگیز نیز است. مردم می‌پرسند، زمانی که بخشی از کابل برای مدت طولانی زیر تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد، چرا حکومت در این زمینه هیچ‌گونه توضیح ارایه نمی‌کند؟ آیا این خود فضا را برای تبلیغات و شک و تردیدها بیش‌تر مساعد نمی‌سازد؟ در نهایت چرا حقایق از مردم پنهان ساخته می‌شوند؟

باور عمومی این‌ است که آگاهی‌ندادن دقیق و به ‌موقع در موارد مهم امنیتی و بسا موارد دیگر از سوی حکومت همیشه باعث کاهش باور مردم نسبت به اجراات حکومت گردیده و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که حکومت افغانستان در بیش‌ترین موارد زیر بار فشارهای خارجی رفته و از شریک‌ساختن حقایق امتناع می‌ورزد، چیزی که ممکن است در درازمدت، دست دشمنان افغانستان را در تخریب این کشور بیش از پیش درازتر سازد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA