ads

نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی در شهر مزارشریف برگزار شد

شماری از زنان روستایی در 20 غرفه، حرفه و صنایع دستی شان را در شهر مزارشریف به نمایش گذاشتند.

جواد نبی‌زاده
12 عقرب 1399
نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی در شهر مزارشریف برگزار شد

 

 

این بانوان در بخش‌های شال‌بافی، صابون‌سازی، آش‌سازی و مرغ‌داری در 13 روستای ولسوالی بلخ ولایت بلخ مصروف کاراند.

نوریه ندا؛ مسوول مرکز توان‌مندی زنان و برگزارکننده‌ی این نمایشگاه می‌گوید، هدف از راه‌اندازی این چنین برنامه‌ها حمایت از زنان روستانشین‌اند که تجارت‌های کوچک را به راه انداخته‌اند.

او می‌گوید، برای رشد و رونق کار بانوان متشبث، برای هر کدام آنان بیش‌تر از 20 هزار افغانی پول نقد به عنوان سرمایه داده و اکنون زمینه‌ی فروش محصولات آنان را در بازارهای شهر مزارشریف مساعد نموده‌است.

در همین حال، شماری از زنان روستایی که محصولات شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند، از برگزاری این چنین برنامه‌ها خوش‌حال بوده و از حکومت می‌خواهند که بازارهای بهتری را برای محصولات داخلی در مارکیت‌های کشور به‌وجود بیاورد.

آنان می‌گویند، با راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک توانسته‌اند تغییرات مثبتی را در زنده‌گی شان به وجود بیاورند.

از سویی هم، نادیه یوسفی؛ یکتن از بازدیدکننده‌گان این نمایشگاه، کیفیت تولیدات داخلی را بهتر از اجناس وارداتی دانسته و از تمام شهروندان می‌خواهد که به جای اجناس وارداتی از تولیدات داخلی استفاده نموده و زمینه‌ی رشد تجارت‌های کوچک را در میان بانوان مساعد سازند.

برگزارکننده‌گان این برنامه می‌گویند، این نمایشگاه به مدت دو روز در تالار جاده‌ی ابریشم شهر مزارشریف به روی عموم مردم باز بوده و همه می‌توانند از محصولات بانوان روستایی دیدن نمایند.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA