ads

مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ جاری در افغانستان را، نامشروع خواند

پس از علمای بنگله‌دیش و دیگر کشورها، مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ جاری در افغانستان را، نامشروع خواند و با نشراعلامیه‌یی خواهان حل بحران کنونی ازطریق گفت‌وگو و مذاکره شده‌است.

مقدس هاشمی
12 عقرب 1399
مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ جاری در افغانستان را، نامشروع خواند

گران هیواد؛ سخنگوی وزارت خارجه به روز دوشنبه به کلید می‌گوید که این مجمع طی یک اعلامیه، ادامه جنگ و خشونت در کشور را محکوم نموده و خواهان برقراری صلح وآتش‌بس همه‌جانبه در افغانستان گردیده‌است.
در همین حال وی می‌گوید که وزارت امورخارجه ازاعلامیه مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا، استقبال نموده و خواهان آتش‌بس فراگیر در کشور می‌باشد.
در همین حال، نامشروع‌خواندن جنگ افغانستان از سوی مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا با استقبال شورای عالمای کشور نیز مواجه شد.
سعید الرحمن احساس؛ سخنگوی شورای علمای کشور در صحبت با کلید با تاکید روی ناروابودن جنگ جاری در کشور می‌گوید، همچون اقدامات افغان‌ها را برای رسیدن به صلح کمک خواهد کرد.
در این میان، مردم جنگ جاری در کشور را برادرکشی عنوان نموده خواهان تامین آتش‌بس و ختم جنگ هستند.
فاروق؛ باشنده‌ی کابل که دوکان خوراکه‌فروشی دارد به کلید می‌گوید، مردم از جنگ و خون‌ریزی خسته شده و خواهان صلح می‌باشند.
وی از حکومت و گروه طالبان می‌خواهد تا به جنگ کنونی پایان داده و به خواست مردم و نهادهای اسلامی احترام بگذارند.
خواستیم در این مورد واکنش گروه طالبان را نیز داشته باشیم؛ اما با تماس‌های مکرر این گروه حاضر به ابراز نظر در این مورد نشد.
این در حالی‌ست که با خواست‌های مکرر مردم و دولت افغانستان، جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی، گروه طالبان هنوزهم خشونت‌ها را ادامه داده و برای آتش‌بس، آماده نشده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA