ads

جمعیت هلال احمر افغانی، 55 پروژه درآمدزا را افتتاح کرد

مسوولان هلال احمر افغانی می‌گویند، هدف از تطبیق این پروژه‌ها، توان‌مندسازی زنان دارای معلولیت و آن‌عده از زنانی‌ست که در نتیجه‌ی جنگ‌ها و یا آفات طبیعی، سرپرست خانواده‌های شان را از دست داده‌اند و با فقر و بیچاره‌گی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خیرالبنات سادات
12 عقرب 1399
جمعیت هلال احمر افغانی، 55 پروژه درآمدزا را افتتاح کرد

به گفته‌ی آنان، این پروژه‌ها به حمایت مالی هلال احمر کشور کویت و به همکاری تخنیکی فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب احمر در سطح شش ولایت کشور تطبیق خواهند شد.
پیر کیمر؛ رییس فدراسیون بین‌المللی هلال‌ها و صلیب‌ها، روز یک‌شنبه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت، با تطبیق این پروژه‌ها بیش از هشت صد خانم بی‌بضاعت و مستضعف در داخل مرستون‌ها و بیرون از آن، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
در همین حال، نیلاب مبارز، سکرتر جنرال هلال احمر افغانی می‌گوید، ارزش مجموعی این پروژه‌ها بیش از 200 هزار دالر آمریکایی است و در مدت پنج‌سال در ولایات کابل، هرات، ننگرهار، بامیان، کندهار و بلخ تطبیق می‌شوند.
از سوی دیگر، محمد سلیم وردک؛ رییس مرستون‌ها می‌گوید، این پروژه‌ها به گونه‌ی امتحانی در این شش ولایت تطبیق می‌شوند و در صورت موفقیت، پروژه‌های همسان به سطح افغانستان روی دست گرفته خواهد شد.
به گفته‌ی او، قرار است بیش از یک‌صدهزار خانم بی‌بضاعت تحت پوشش این پروژه‌ها قرار گیرند.
با این همه، فاطمه رضایی می‌گوید که او از ولایت بامیان آمده است و قرار است در حرفه بافنده‌گی تحت پوشش این برنامه، آموزش‌های لازم را فرا گیرد.
فاطمه افزود، پس از فراگیری آموزش، وسایلی مورد ضرورت حرفه بافنده‌گی از طریق این برنامه با وی مساعدت می‌شود.
گفتنی‌ست که این پروژه‌ها شامل تولید صابون الوویرا، خیاطی مدرن، دوخت گند افغانی و هزاره‌گی، خامک‌دوزی، بافنده‌گی، جالی‌دوزی، مال‌داری، مرغ‌داری، پروسس و تولید مربا، ترشی، رب و تولید روغن کنجد می‌باشد.
قرار است در این پروژه به هر خانم بی‌بضاعت به ارزش 115 دالر آمریکایی معادل 8855 افغانی، وسایل و مواد مورد ضرورت مطابق به نوعیت پروژه توزیع گردد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA