ads

والی هرات به شبکه‌های مافیایی که در گمرک هرات نفوذ دارند، هشدار داد

اداره‌ی محلی هرات در یک هفته‌ی اخیر ۸۰ موتر حامل کالاهای وارداتی را به دلیل فرار از پرداخت محصولات گمرکی متوقف کرده‌است.

سمیه ولی‌زاده
16 سرطان 1399
والی هرات به شبکه‌های مافیایی که در گمرک هرات نفوذ دارند، هشدار داد

سیدوحید قتالی؛ والی هرات می‌گوید، بررسی‌های اداره‌ی محلی نشان می‌دهد که با گذشت سه ماه از سال روان خورشیدی، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ موتر حامل کالاهای واردات از مرز اسلام‌قلعه از پرداخت محصولات گمرک فرار کرده‌اند.
آقای قتالی تاکید دارد که از این درک روزانه حدود ۳۰ میلیون افغانی از عواید گمرک هرات به جیب شبکه‌های مافیایی می‌رود.
والی هرات اطمینان می‌دهد که اداره‌ی محلی هرات به زودی دست شبکه‌های مافیایی را از امورات گمرک کوتاه می‌سازد.
سیدوحید قتالی همچنان تصریح می‌کند که رقابت‌های ناسالم و نفوذ شبکه‌های مافیایی سبب شده که شاهراه هرات- اسلام‌قلعه ناامن گردد.
براساس معلومات مسوولان گمرک هرات، در سال روان در این مسیر ۲۰ تن از کارمندان این اداره و تاجران اختطاف و یا به قتل رسیده‌اند.
سیدوحید قتالی؛ والی هرات نیز می‌گوید که در کنار این، طی سه ماه گذشته ۱۷ سرباز پولیس در شاهراه هرات- اسلام‌قلعه کشته شده‌اند.
والی هرات اکنون خاطر نشان می‌سازد که ۱۹۰ سرباز پولیس در این مسیر به خاطر تامین امنیت کارمندان گمرک و تاجران مستقر شدند.
این در حالی‌ست که برخی از کارمندان گمرک هرات از عدم تحقق وعده‌های مسوولان امنیتی و محلی در زمینه تامین امنیت شان انتقاد می‌کنند.
مصطفی حکیمی؛ مدیر بررسی و سرپرست گمرک ولایت هرات می‌گوید، تهدیدات زورمندان، نبود پلیت‌های معیاری و اسناد جعلی سبب شده که امورات گمرکی به صورت قانونی اجراء نشود و میلیون‌ها افغانی از عواید این اداره به جیب مافیا و زورمندان برود.
با این وجود، شماری از فعالان مدنی هرات از اداره‌ی محلی جهت مبارزه با فساد اداری در گمرک این ولایت حمایت می‌کنند.
جواد عمید؛ یکی از فعالان مدنی هرات می‌گوید، برنامه‌های این اداره با پیشتیبانی مقام‌های مرکزی برای جلوگیری از نفوذ شبکه‌های مافیایی در امورات گمرک می‌تواند نتیجه‌ی موثری داشته باشد.
گفتنی‌ست که پس از انتقال گمرک هرات از مرکز شهر به بندر اسلام‌قلعه، فساد اداری و تهدیدات امنیتی علیه کارمندان این اداره و تاجران بیشتر از پیش افزایش یافته‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA