ads

با شیوع ویروس کرونا، بازار صنایع دستی بامیان رکود نموده‌است

شیوع ویروس کرونا در ولایت بامیان، به بازار خرید و فروش صنایع دستی خساره اقتصادی وارد نموده و زنان تجارت‌پیشه از کم‌توجهی نهادهای دولتی و خصوصی شاکی‌اند.

اسحق اکرمی
16 سرطان 1399
با شیوع ویروس کرونا، بازار صنایع دستی بامیان رکود نموده‌است

عذرا لعلی؛ مسوول صنایع دستی صلصال در بامیان می‌گوید که صنایع دستی را در فصل زمستان تهیه و تولید و در فصل بهار و تابستان با آمدن گردش‌گران به فروش می‌رسانند.
به گفته‌ی وی، زنان تجارت‌پیشه امسال با شیوع ویروس کرونا، خساره‌ی مالی دیده‌اند.
خانم لعلی مسوول تامین خرچ و مصارف 8 عضو خانواده می‌باشد و آرزو دارد که روزی مرض کوید19 از بین برود و مردم به زنده‌گی عادی شان برگردند.
هرچند وضعیت زنان تجارت‌پیشه بامیان در چهارده‌سال گذشته خیلی بهبود یافته، اما شماری از کارشناسان می‌گویند که هنوزهم زنان متشبث با مشکلات زیادی روبه‌رواند و باید برای حل آن اقدامات صورت گیرد.
سلیمه صادقی؛ مسوول انجمن ضحاک می‌گوید که در بامیان فروشات صنایع دستی فصلی است و زنان تجارت‌پیشه محصولات و صنایع دستی را در فصل بهار و تابستان به فروش می‌رسانند.
در شهر بامیان، یک بازار کوچک مخصوص زنان بوده که در حدود 38 دوکان مخصوص بانوان فعال می‌باشد و زنان کسبه‌کار، صنایع دستی و دیگر محصولات زراعتی را در این محل به فروس می‌رسانند.
علی رضا حسن‌زاده؛ مدیر اتاق‌های تجارت و صنایع بامیان می‌گوید که برای کسبه‌کاران هیچ‌گونه کمک و همکاری صورت نگرفته و باید زمینه‌ی کار برای رشد اقتصادی زنان مساعد گردد تا عواید ولایت بامیان نیز افزایش یابد.
گفتنی‌ست که در ولایت بامیان، 634 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 150 نفر صحت‌یاب شده‌اند و 9 نفر دیگر جان باخته است. اما با گسترش ویروس کرونا در ولایت بامیان، اداره‌ی محلی این ولایت قرنطین را شکستانده و رفت‌وآمد به صورت عادی جریان دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA