ads

فیصل: گروه طالبان تمام زندانیان را آزاد کند

حکومت افغانستان از گروه طالبان می‌خواهد که تمام زندانیان به‌شمول نیروهای افغان و غیر نظامیان را آزاد نموده و خشونت‌ها را کاهش دهند.

نویسنده: محمد فصیح متوکل
20 جوزا 1399
فیصل: گروه طالبان تمام زندانیان را آزاد کند

جاوید فیصل؛ سخنگوی شورای امنیت ملی امروز سه‌شنبه، در یک نشست خبری گفت که تا کنون سه هزار زندانی طالب، از زندان‌های حکومت افغانستان در حدود بیست ولایت آزاد شده‌اند و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی می‌گوید که گروه طالبان 277 تن از نیروهای افغان را آزاد کرده‌ است.
از سوی هم فیصل تاکید می‌کند که حکومت افغانستان آماده آغاز مذاکرات بین‌الافغانی می‌باشد و هیات همه شمول را نیز برای این مذاکرات، معرفی کرده است.
سخنگوی شورای امنیت ملی، از گروه طالبان نیز خواست تا در این زمینه اقداماتی را روی دست گیرد.
در همین حال جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات می‌گوید که بر اساس فرمان رئیس جمهور غنی، 27 زندانی گروه طالبان، از زندان مرکزی این ولایت آزاد شده‌اند.
با این حال، تحلیلگران امور به این باورند که روند رهایی زندانیان از سوی دو طرف، وسیله فشار در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است.
جیلانی زواک؛ آگاه سیاسی می‌گوید که روند رهایی زندانیان از سوی دو طرف به‌خصوص گروه طالبان، برای امتیازگیری در گفت و گوهای بین الافغانی، به‌گونه بطی به‌پیش می‌رود.
قرار بود مذاکرات بین‌الافغانی، به‌تاریخ بیستم ماه حوت گذشته آغاز گردد؛ اما به‌دلیل اختلاف‌ها روی رهایی زندانیان حکومت افغانستان و گروه طالبان، این مذاکرات به‌تعویق افتاد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA