ads

بیش از ۵۲ تن به اتهام جرایم گوناگون در هرات بازداشت شد

عبدالقیوم رحیمی والی هرات می‌گوید، در میان افراد بازداشت‌شده، مسوولین شبکه‌های بزرگ تروریستی نیز شامل‌اند.

نویسنده: Atash
24 دلو 1398
بیش از ۵۲ تن به اتهام جرایم گوناگون در هرات بازداشت شد

عبدالقیوم رحیمی؛ والی هرات می‌گوید، در میان افراد بازداشت‌شده، مسوولین شبکه‌های بزرگ تروریستی نیز شامل‌اند.
والی هرات می‌افزاید، یک انبار مهمات نیز در جریان عملیات نیروهای امنیت ملی کشف و به دست‌آمده است.
به گفته‌ی وی، در این انبار مهمات، هژده میل کلاشنیکوف، سه میل چهل تکه، یک میل راکت، دو میل ماشی‌ندار، پنج قبضه تفنگچه، پنجاه عدد شاجور، سی‌وهفت حلقه بم دستی، دو عراده موتر، یک عراده موترسایکل و هزاران فیر مرمی وجود داشته است.
با این همه، شماری از شهروندان هرات اوضاع امنیتی این ولایت را نگران‌کننده خوانده و می‌گویند، سرقت، قتل، ترور، اختطاف و دیگر جرایم نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
آنان به این باورندکه هم‌دستی برخی از مسوولین امنیتی با مجرمین، باعث شده که بیشتر سرقت‌ها در مکان‌هایی صورت گیرد که فاصله‌ی اندکی با مراکز امنیتی دارد.
این شهروندان تاکید دارند، تا زمانی‌که به صورت جدی با فساد اداری در نهادهای امنیتی مبارزه نگردد و مجرمین تحت پیگیرد ارگان‌های عدلی و قضایی قرار نگیرند، مهارنمودن این جرایم ممکن نخواهد بود.
با این حال، شماری از فعالین مدنی در هرات با بدخواندن اوضاع امنیتی این ولایت نسبت به سال پار می‌گویند، حکومت برای تامین امنیت و مبارزه با جرایم جنایی برنامه‌ی مشخصی ندارد.
برخی از اعضای شورای ولایت نیز با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی هرات می‌گویند، بازداشت مجرمان دردی را درمان نمی‌کند.
جهانتاب طاهری؛ عضو این شورا تاکید دارد که برای بهبود اوضاع امنیتی، دوسیه‌های افراد بازداشت‌شده باید به صورت جدی از سوی نهادهای عدلی و قضایی بررسی و اقدامات لازم در این مورد صورت گیرد .
گفتنی‌ست که در چندماه اخیر در ولایت هرات چندین واقعه سرقت، قتل، ترور واختطاف رخ داده که این واقعات نگرانی شهروندان این ولایت را در پی داشته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA